søndag den 13. oktober 2013

Auch hvor det skærer i øjnene

To farver jeg virkelig synes klæder hinanden på en lidt fræk måde, er lyserød og orange. Det er ikke en kombination man ser ret tit - og ser vi på farvecirklen, ligger de to kulører da også langt fra hinanden.



Måske netop derfor sker der noget, når vi sætter de to sammen. I buketten her er det den stolte kavaler, der står for det lyserøde og orange tagetes og gule tallerkensmækker, der giver modspillet.



Om jeg har forstand på blomster og farver vil jeg lade stå usagt. Blot synes jeg, at det er sjovt og skabende at plukke ind, arrangere og binde blomster til buketter. Nogen vil måske sige, at jeg er gået helt buket-amok, men det handler da om at nyde naturens frodighed, så længe det varer.


9 kommentarer:

Lisbet / *LLL og Co.* sagde ...

Kære Mathias Emil -

En rigtig smuk buket, du har plukket dér.

Farvesammensætningen er en af mine egne favoritter. Og jeg ynder også at tilføje rød og gul.

Lyserød og orange ligger indenfor en "halvcirkel" (i fagsprog i farvecirklen) og ligger faktisk ikke langt fra hinanden - og sammensætningen er slet ikke spor "forbudt", sådan som mange tror ...!

Og selv hvis det var fy-fy sådan generelt, så kan man jo heldigvis blande farver præcis, som man lyster!

Go' søndag! [ ... med masser af regn - det er godt for planterne :-) ]

*SMIL* fra Lisbet

Bente Holst sagde ...

Kære Mathias Emil - Wow! - Endnu en vidunderlig buket og farvesammensætning fra din side :-) Min akvarel fra dit Septemberbillede er færdigt nu. Tak fordi jeg måtte lade mig inspirere af den!

Katarinas trädgård sagde ...

Härlig bukett!
Och dina bordsdekorationer blev mycket smuk!
Hälsningar
Katarina

Lone sagde ...

Pink og orange er en fast kombination i min have - den er super skøn og livsbekræftende, så jeg kan godt forstå du er faldet for den :-)

Skøn buket!!

Birgitte sagde ...

Hej Mathiasis. Det er godt nok en usædvanlig kombination. Det ser ok ud i en buket, men jeg tror aldrig det ville gå i bedene i haven! Din buket ser dog meget frodig ud.

Drømmeriet sagde ...

Lekkert :)

Mette Schmidt sagde ...

Elsker de to farver sammen :-)

Anonym sagde ...

Skønne farver og blomster.Se nøje
på blomsterne.De fortæller ofte selv hvilke farver de ønsker at
være i selskab med.Benved f.eks.
som med sine stærke pink frugter,
har orange/gule kærner.De er specielt flotte i år.Så fortsæt
med dine smukke kreationer.Vi er mange der nyder dine billeder.
Venligst Birgit Nouri.

Mathias Emil sagde ...

Lære Lisbet - jeg må vist repetere min farvelære. Tak for din hilsen :-)

Kære Bente - jeg tager virkelig hatten af for dig og dine akvareller. Hold fast hvor er det flot!

Kære I andre - tak for jeres altid positive og rosende kommentarer. Det er virkelig mit brændstof, at I er så mange der lægger en hilsen.
Som Birgit skriver, fortæller blomsterne selv hvem de vil smedes sammen med. Det handler bare om at turde! Sådan med så meget ...

En kærlig hilsen til jer alle! :-)