lørdag den 12. oktober 2013

Lidt af en prøvelse

I går drog jeg mod Allestedlund for at hjælpe Joo og Nikolaj, og fik til opgave at lave fem ens borddekorationer i høje metalpokaler. Aldrig nogensinde har jeg lavet noget lignende - og har da slet ikke forsøgt mig med, at lave fem ens af noget som helst.


Dog vil jeg sige, at det gik fint, lige så snart jeg fandt ud af, hvad jeg ville bruge. Det er jo sådan med blomsterbutikker, at der er hundredtyve forskellige ting at tage fra og bruge af.


Jeg havde fået frie hænder, men dog var temaet glimmer-efterår, så pokalerne her er sidenhen blevet drysset med kobberglimmer. Jeg lavede også fem græskarlygter med udskåret motiv.


Det er sjovt med små projekter og jeg må sige, at jeg virkelig nød at kunne slå mig løs. Nu må vi bare håbe, at resultatet lever op til kundens ønsker...

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Mathias Emil
Er du helt sikker på, at du for ikke så længe siden er begyndt på det helt rigtige studium? Nu er jeg ikke helt sikker på, at jeg husker rigtigt; men der foresvæver mig noget om pædagog; men du skal da have med blomster at gøre, skal du ikke?
Nu udelukker det ene jo ikke det andet, og måske ville det være smart i disse tider at have to helt forskellige professioner. Du er jo ung, så begge dele kan sagtens nås. I hvert fald er du helt formidabel til det der med blomster.
Og så glæder jeg mig til, at du om føje tid sikkert kaster dig ud i flere f'orskellige slagsadventskranse, som vi kan 'tyvstjæle' idéer fra. Jeg får gæster fra Florida i hele december, og de er helt vilde med den tradition. Har du for resten set Claus Dalbys nuttede juletræer?
Keep up the good Work
Jytte
www.danishknitdesign.com

BC sagde ...

Super flot Mathias :) håber at høre hvad kunden syntes ? Det må du skrive om.
God weekend herfra.
Hilsen fra BC

Høneballehaven sagde ...

Det er da så flot, at kunden kun kan være tilfreds. Godt klaret Mathias - det ser godt nok fantastisk ud. Farverne er så fint afpasset efter hinanden.
Kh Lisbeth

Birgitte sagde ...

Hej Mathias. Jeg synes også du er lykkes rigtig godt. Jeg ville i hvert fald blive rigtig glad og fornøjet med sådanne smukke buketter på bordet. Det er du bare rigtig god til. Jeg kan også rigtig godt lide farvesammensætningen. Godt gået!

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Du er meget talentfuld!

Bente sagde ...

Smukke farver du har sat sammen gammelrosa og orange - SÅ flot! Det har du virkelig gjort godt.
Måtte vi ikke se lygterne?
Kunden bliver da henrykt, er jeg sikker på!

Gerd Ellen Ottersen sagde ...

Det er så spennende å se hva du skaper. Dette var virkelig en flott og uvanlig fargekombinasjon. Nydelig!
Skulle gjerne sett gresskarene dine også:)

Mette Schmidt sagde ...

De er jo vidunderlige :) Hvor er du dygtig.

Allestedlund sagde ...

Kunden var meget tilfreds og det så top lækkert ud det hele. Super gået og herligt at have besøg af dig i butikken. Et naturtalent - det er du i hvet fald. Stort tak for hjælpen;-) //Joo, Allestedlund

Mathias Emil sagde ...

Hej Jytte - mit valg stod på enten blomster eller pædagog. Valget faldt på pædagog og jeg laver så blomster i min fritid. Hvem ved, måske vender det en dag. Du kan tro at vi skal jule her på bloggen, jeg glæder mig rigtig meget. Også til at læse med ved jer!

Hej BC - kunden var både glad og tilfreds. Gudskelov!

Kære alle I andre - tusind tak for jeres ros og opbakning. Vi skal bare kaste os ud i det, ikke sandt? Det kan ikke andet end at briste eller bære. Gøre vi os umage lykkes det som regel :-)
Lygterne nåede jeg desværre aldrig at fotografere.

En kærlig hilsen til jer alle!

Zep sagde ...

Kære Mathias.

De er SÅ enormt lækkert sammensat! Meget sanselige.

Hjerteligst