søndag den 27. oktober 2013

Efterår er tid til forårsdrømme

Nu er det snart november, og så skal vi altså til at være færdige med at lægge løg. Det gik da også meget godt, og faktisk havde jeg lagt de løg jeg allerede havde indkøbt...



... Men så kom Bilka ind i billedet og der stod noget med halv pris. Når prismærket siger minus halvtreds procent, må man gerne frådse - og nu har jeg altså travlt igen.



Jeg købte lidt forskelligt og tænker, at det bliver rigtig kønt til foråret, når det hele blomstrer. Jeg har tænkt det sådan, at jeg bare blander hele baduljen i en stor balje, kaster løgene ud på jorden i bedene og graver dem ned, hvor de lander.



Snart er det jul, og jeg er allerede i fuld gang med et par kranse og indsamling af mos, kogler og bær. Jeg blev så inspireret af Claus Dalbys julerod, at jeg også har besluttet mig for, at jule igennem her på bloggen.



Blot vil jeg gøre det på min egen måde. Jeg håber, at i har lyst til at følge med, og at vi kan dele en masse gode idéer med hinanden herinde. Men nu først tilbage til løgene...


12 kommentarer:

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Ja, man må lide for sådan et godt tilbud, men du fik da en masse skønheder med dig hjem. Jeg glæder mig til at se resultatet af dine anstrengelser til foråret. Det kan da kun blive flot!

Anne sagde ...

Hold da op. Glæder mig til at se din forårshave.
Jul du bare løs - det er absolut også dejligt at være i god tid. så kan du nå mange opstillinger jeg og de andre kan nyde her på bloggen. Smiler, du har altid en ide på vej. Tak for det og din energi gør mig glad.

Jette sagde ...

Hej Mathias Emil.Jeg har også lige været et smut i Bilka.Men kan da godt se at jeg ikke kan konkurrere med alle dine mange løg.......hvor mange har du købt?
Men det bliver da et helt eventyrligt syn til foråret når det hele blomstre.
God søndag aften knus Jette

Anette Krogh Pedersen sagde ...

I år har jeg styret mig og ikke købt et eneste løg, før Bilka satte dem ned. Det gør de jo hvert år, når julevarene trænger sig på. Så jeg fik løgshoppet i stor stil og nu venter de 800 løg på at komme i jorden, ikke mit yndlingsarbejde, men ved hvor glad jeg bliver for det til foråret :-)
Skønt at der er andre end mig der juler igennem på bloggen. Jeg er så små i gang med julehaven :-)
Kærlig hilsen Fru Pedersen

Bente Lund sagde ...

Sig mig lige, har du tømt Bilka for løg??
Jeg glæder mig til at se din forårshave, og jeg som troede at jeg købte mange løg, men du slår mig mange gange:-)

Linda Irving sagde ...

Du er godt nok driftig Mathias, det bliver helt sikker smukt når alle dine løg kommer op til foråret.
Jeg tør slet ikke køre i Bilka i øjeblikket, hvergang jeg kommer der kommer jeg ud med noget til haven og 1l skilpadde is, noget der slet ikke stod på sedlen.Så nu tar jeg det helt roligt venter og ser om ikke løgene skulle komme lidt længere ned i pris.
Og regner med at de har udsolg i Is afdelingen.
God fornøjelse med løgene :-)
Kh Linda

Anonym sagde ...

Uha uha :-D Det bliver et fantastisk forår hos dig. Dét glæder jeg mig til at se billeder af.

God arbejdslyst!

Er også spændt på dine julerier.
Har nævnt det før, men vil gerne lige igen pointerer -> Du tager så'n nogle skønne billeder!

Venligst Susan/Kjellerup

Hanne i haven sagde ...

Hvor bliver det bare et smukt syn til foråret, wow :-)
Jeg er helt med på at begynde juleriet snart, så jeg skal nok følge med hos dig.

Birgitte sagde ...

Hej Mathias. Det er da godt nok gevaldigt, som du har handlet ind. Det bliver da et flor uden lige og mage. Spændende med dine julerier, det glæder jeg mig til.

Deborah sagde ...

Wow, hvor er de flotte!! Jeg sidder her og er helt grøn i hovedet af misundelse!!Glæder mig til at se dem komme op :-)

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Jeg glæder mig også rigtig meget til foråret, hvor det hele forhåbentligt kommer op. Ligeledes glæder jeg mig til at følge med i hvad der sker i jeres haver! Men nu først til julen...
En kærlig hilsen til jer alle, og ikke mindst en kærlig tanke til Hanne, som nu ikke er her mere.
Mathias

Susan Durup sagde ...

Det bliver utroligt smukt hos dit Mathias.
Ja - Hannes hilsen fik også mig til at stoppe op. Hun kommenterede også mit "shoppe-amok" indlæg, og vi blev enige om at glæde os sammen til foråret. *SUK*
Jeg glæder mig til at se din smukke forårshave.. og jeg glæder mig også VILDT til dine julerier :-)
Mange hilsner fra Susan