lørdag den 26. oktober 2013

Sådan en blomst børn tegner

Jeg har mange venner der overhoved ikke interesserer sig for blomster - og da slet ikke have. Alligevel kan jeg se, at de smiler, når jeg tager dem med ud i min have...



... Så helt kedeligt kan det ikke være.



Enkelte blomster kender de, andre slet ikke. En af de allerkendeste er solsikken - den blomst børn altid tegner og farvelægger med hele regnbuen som palet.



Året rundt lægger vi blade og blomster i vand. I sommers var det roser og her til vinter bliver det måske grene, sten eller skaller fra stranden.



Har I lyst til at se hvordan set så ud med roserne, kan I klikke lige her.

7 kommentarer:

Vivi sagde ...

Det fad med solsikker er super skøn, lige til at blive glad af :-)
Jeg tror, at der er mange mennesker, der ikke interesserer sig ret meget for have og blomster, men på trods af det, bliver de fleste glade, når de opholder sig i en have eller i naturen ;-)
En 16 årig pige i min nærmeste familie holder på, at hun bestemt ikke vil have nogen som helst form for have i hendes voksne liv, men det sjove er, at hun elsker at opholde sig i sin mors have, og endda har nogle yndlingsblomster. Jeg har sagt til hende, at vi kan snakke sammen om det emne igen om 20 år ;-)

Mette Schmidt sagde ...

Flot gyldent efterår, lige til at blive i godt humør af.

Landbohaven sagde ...

Dejlige billeder.
Solsikker er smukke. Jeg har dem altid i haven. I år har jeg haft både de alm. og røde solsikker. Bestemt ikke sidste gang jeg køber frø af de røde.
Tak for kigget.
Ha´ en dejlig aften.

Gerd Ellen Ottersen sagde ...

Det var en god idé med et fat i hagen året rundt. Så vakkert det ble med alle solsikkene tett sammen.
Jeg tror nok også at blomstene sprer glede hos de fleste. Kanskje helt ubevisst for noen, men allikevel..
Jeg har hørt at haging faktisk er den aktiviteten som gjør mennesker mest lykkelige :)



Landliggeren sagde ...

Jeg har svært ved at forestille mig, at din have på nogen som helst måde er det mindste kedelig :-) - og med alle dine kreative indslag kan den kun kalde smilet - og begejstringen - frem. Også hos "ikke-havemennesker" :-).

God søndag
Birgitte

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Flot og lige til at blive i godt humør af.

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
vi kan vist hurtigt blive enige om, at det dér med haver er noget vi bliver lykkelige af!
Tak for jeres solskinslune hilsner,
Kærlig hilsen Mathias