torsdag den 3. oktober 2013

Det rene trylleri

Alle dage har jeg haft en forkærlighed for det sære og mærkelige. Da jeg var lille byggede vi huler langt inde i skoven, tændte bål og kogte trylledrik i gamle jerngryder - vi fik endda brygget en fæl rottegift engang.


Snart blev jeg en ti år og den første Harry Potter film kom på gaden - jeg var solgt til stanglakrids. Den dag i dag er jeg stadig til det abnorme og lidt dystre, men vil nu ikke kalde mig selv for okkult. Jeg tror da heller ikke, at jeg som sådan har mørke og onde sider!



Sorte blomster er så smukke og her har jeg arrangeret dem, som jeg forestiller mig, at Karen Blixen ville have gjort det. På et underlæggende net af grene fra høstanemoner stritter sorte skabioser, bordeauxrøde chokoladeblomster og enkelte storkenæb frem.


I buketten er også kæmpeverbena, som jeg faktisk ikke tror at Karen Blixen kendte. Den er utrolig nem og taknemmelig at have i haven, så måske den gamle Blixen slet ikke gad at have med den at gøre ...



... Rygtet siger vist også, at hun var en rigtig snob! Det er mine blomster nu ikke og jeg synes, at de står så fint og lidt mystisk der på bordet.

10 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Det er en meget flot buket Mathias.

Drømmeriet sagde ...

Lekker!

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Utrolig smuk buket Mathias. De sorte blomster synes jeg er næsten magiske, dem holder jeg også af.
Kærlig hilsen Fru Pedersen

Landbohaven sagde ...

Hvor er det dog en smuk buket.
Tak for kigget.
Ha´ en god dag.

Anonym sagde ...

Hej Mathias Emil!
Fantastisk farvesammensætning og
meget smuk buket.Leg bare videre
glæder mig til næste buket.
Venligst Birgit Nouri.

Karin Nielsen sagde ...

meget smukt! Tror den mørke scabiose også skal flytte ind i min have. De mørke blomster har noget helt specielt over sig synes jeg, god weekend

Jette sagde ...

Hej Mathias Emil.Utrolig smuk buket du har bundet.Elsker også de mørke farver.....og har lige vist den mørke skabiosa.Den står i mit nye rhodobed med den lille trædesti.Rigtig god weekend knus Jette

Møllebakkehaven sagde ...

Spændende buket, og smuk - du kan bare det der :o)

Ha en go aften...

Anonym sagde ...

Fin buket, Mathias Emil. Jeg holder også meget af Kæmpeverbena ..... lige som rådyrene! Men i år fandt jeg på at så dem i det store kar med Nerier, og det var en succes. Nerier er vist nok giftige, men under alle omstændigheder holdt rådyrene sig på afstand og gør det stadig, så jeg regner med at glædes over det længe endnu. Vi skal jo have halvhøje temperaturer igen. Er det ikke utroligt her i oktober?
Happy Autumn Gardening
Jytte
www.danishknitdesign.com

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Tusind tak for jeres altid glade og positive kommentarer. Det gør mig både glad og stolt, at I synes det jeg laver er pænt. Tak for det :-)
Kære Jytte - ja, nu er det om at nyde det gode vejr. Jeg har læssevis af tulipanløg der skal i krukker, nye bede der skal graves og jeg skal komme efter dig. Er nerier giftige? Underligt! Men når bare det virker.
Rigtig god weekend og en kærlig hilsen til jer alle.