søndag den 17. november 2013

Designerjul anno 2013

I torsdags havde livsstils- og interiørbutikken Lerche Design i Odense arrangeret et smart juleevent for deres designbevidste kunder. Det gjorde de i samarbejde med Allestedlund, og derfor var jeg selvfølgelig med.



Meget af dagen stod jeg ude foran butikken sammen med blomsterkunstneren Nikolaj Valentin og lavede jul. Det var rigtig hyggeligt og ganske sjovt.



Udover blomster, synes jeg også design og indretning er rigtig spændende. Derfor var jeg selvfølgelig begejstret over, at få lov til at lege med Mogens Lassens KUBUS stager og skåle, Lyngbyvaser og andre designting.



Alle dekorationerne på billederne her, er jeg manden for. Faktisk endte blandt andet den store Mogens Lassen KUBUS skål med at koste over to tusind kroner! Men så er det også med både lys og kobbervedhæng...



I løbet af dagen kom rigtig mange mennesker for at kigge Nikolaj og mig over skulderen. I den anledning fik vi mulighed for, at fortælle om vores idéer og tanker om julen 2013.



Nu vil jeg ikke gøre mig selv til smagsdommer, men jeg tror, at farverne og materialerne for de designbevidste i år bliver kobber, mørkegrøn, bordeaux og midnatsblå - selvfølgelig tilsat hyacinter, juleroser, pigeonæbler, kogler, pudemos, beton og ældede naturmaterialer.



Hjemme i skoven holder vi os til den klassiske jul med flettede julehjerter, stjerner og ting fra naturen. Men der er mange måder at gøre det på - her er blot et forslag.



Har I lyst, kan I se meget mere jul hos Lerche Design lige her.

8 kommentarer:

Helene sagde ...

Tænkte nok, at det var dig de refereredetil på Lerche Design's hjemmeside. Jeg var forbi 17:30 og kigge på alle de fine sager. Jeg fandt desværre ikke dig, ville ellers lige have sagt hej, men det må blive en anden gang :-)

Men fantastisk fine sager I fik frembragt. Var især vild med det store fad du dekorerede med sølv/hvid pynt, grene og lys. Kubus-dekorationerne var også fine! Har lovet at pimpe mine forældres Kubus igen i år. Sidste år viklede jeg "bare" mos om og satte små svampe, fugle og bær på, men I år er der vidst basis for lidt mere. Tusinde tak for inspirationen!

Lone sagde ...

Hvor er det cool at se så forskelligt man kan tænke jul. Tak for kigget - super interessant!

Birgitte sagde ...

Hej. Hvor er du bare god. Tænk at få lov til at være med til sådan et arrangement. Det er flot! Og sikke nogle flotte kreationer, der kom ud af jeres anstrengelser. Jeg er vildt imponeret - godt gået - jeg kan rigtig godt lide vaserne med kalenderlysene. Det ser utrolig godt ud!

Mette Schmidt sagde ...

Wauw Mathias, det ville jeg da gerne ha vist i torsdags. Tænk sig at få lov at lege med alle de dyre ting og sager. Det ser rigtig godt ud.

Lønbæk Planteskole sagde ...

Hej
På fotonr. 5 og 6 er der blå og gule bær i de flotte vaser. Ved du hvad det er for nogen? Ser spændende ud med de farver.
Anne Marie

Linda Irving sagde ...

Hvor må det skønt Mathias at kunne få lov til at udøve sin kreativitet med så pragtfulde materialer.
Hvor godt du har fået taget en masse gode fotos så vi os der ikke lige kommer til Odense alligevel kan se hvad du har lavet.
Kh Linda

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Sikke en herlig oplevelse, kan lige forestille mig hvordan du sugede inspiration dig. At du nød dagen i fulde drag, er jeg helt sikker på. Tak for de spændende og instirende billeder.
Julehavehilsen Fru Pedersen

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,

Hvor er jeg bare glad for, at I lader jeg inspirere her på bloggen. Det er lige netop dét der var min ønske og ypperste mål, da jeg sidste år startede :-)

Kære Anne Marie, jeg mener at de blå bær er Viburnum. De gule må være Ilex `Cresgold´ og de orange er ihvertfald Rosebottle.

En stor og kærlig hilsen til jer alle. Tusind tak for jeres kommentarer.
Næste gang jeg skal noget lignende, skal jeg nok skrive det inden det løber af stablen. Så kan vi måske hilse på hinanden! :-)