søndag den 24. november 2013

En kærlig hilsen

I går formiddags flettede jeg fingre med gran, kogler og en masse mos i julehyggens navn. Det er så hyggeligt at stå og lave jul, lytte til klassisk musik og måske endda spise vaniljekranse imens - men for pokker hvor det sviner!


Kransen her er en foræring, som jeg har lavet til mine venner og kolleger på et botilbud for udviklingshæmmede. Der er jeg på tirsdag inviteret til julefrokost, hvor også brugernes familie kommer, så selvfølgelig skal der pyntes lidt op til jul.



Jeg holder meget af at komme der på arbejde. Vi laver mad sammen, ser måske gamle danske film eller handler ind. Jeg synes ihvertfald, at det er verdens bedste job!


De mennesker der er tilknyttet stedet, er på mange måder mine gode venner, og jeg kender ingen der som dem har et både stort og kærligt hjerte. Netop derfor synes jeg, at det mindste jeg kan give dem til gengæld, er en krans fuld af både jul og kærlige hilsner.

18 kommentarer:

Katinka Raabymagle sagde ...

Hvor en den skøn Mathias - og så duften den utvivlsomt af skovbund og eventyr:0). Synes det er næsten meditativt hyggeligt at binde kranse og lade tanker flyve og være nærværende på samme tid.
Sikker på din krans vil gå lige i hjertet på modtagerne og tale til deres følelser uanset i hvilken situation de står. Og de vil kunne se, at du tænker på dem - også når du ikke er på arbejde. Det er en smuk gestus!!!

Juleknus fra Katinka

Humlehagen sagde ...

Fantastisk nydelig krans, du er kjempeflink, takk for masse inspirasjon.Hilsen Else Britt :)

Gitte H sagde ...

Flot arbejde - både denne krans og de to du viste i sidste indlæg :-)

Tulle sagde ...

Ja jeg har sagt det før, Mathias, men det tåler en gentagelse: Virkelig flot arbejde, du ville berige vores blomsterbinderverden med din kunnen.
Mange julehilsener herfra

Claus Dalby sagde ...

Kære Mathias - også MEGET flot. Kh Claus

Jette sagde ...

Hej Mathias.Hvor er den bare smuk din krans.......den kan du godt være stolt af.
Kan godt forstå at du er glad for dit job......har selv været klubpædagog i mange år.Og kommer helt til at savne alle mine børn
God søndag knus Jette

hagen vår sagde ...

Hei! Du lager fantastiske kranser. Det er inspirerende å se.
Ha det riktig godt! Anne

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Utrolig smuk krans du har lavet og dejlige ord du giver dit arbejde med på vejen. God julefrokost.

I HAVEN HOS ♥ EVIGGLADE sagde ...

Den er smaskhamrende lækker. Flot med ellekoglerne. Dem holder jeg også rigtig meget af at bruge. Meget inspirerende Mathias Emil.

TANTE GRØN sagde ...

Kære Mathias Emil.

Når et menneske foretager en smuk gestus overfor et medmenneske, bliver jeg altid varm om hjertet. Jeg glædes ved tanken om, at du med dine smukke julerier forskønner og forsøder livet for dine kolleger og ikke mindst dine udviklingshæmmede venner på jobbet.

Vores datter går på specialskole og mit hjerte banker også for de skrøbelige og udfordrede. Jeg skal lave grønne julerier til skolens julebazar iår.

Du har store evner indenfor blomsterbinderi. Både denne og dine forrige kranse er SÅ lækre, så bare giv den max gas og fuld skrue. Heldigvis kan man tage mere end een uddannelse:o) Jeg vil vædde en stang wienerbrød på, at vi om ti år har en kendt blomsterdekoratør ved navn Mathias Emil.

De kærligste hilsner med ønsket om en dejlig mandag fuld af smil og medmenneskelighed

pia rasmussen/bienogblomsten sagde ...


Jamen jamen... sikken du kan. Godt håndarbejde - skøn krans du har flettet sammen. Dejligt matrialevalg. Jeg må da ind og se de andre kranse du har lavet.... Rigtig god julefrokost og selvfølig arbejder du med mennesker som har særlige behov det kan fornemmes på din helt specielle tænksomme behagelige og spændende måde at udtrykke dig på. Du er jo en ener....
Mange varme hilsner
Pia

Anonym sagde ...

Meget flot krans.Symbolet på kransen er: Troen på evigt venskab.(ingen ende)

Trine M sagde ...

Kære Mathias
Sikke nogen smukke kranse - du er bare så dygtig:) Har du lavet adventskrans også?
Kærlig hilsen din kusine

barnløs sagde ...

Hej Mathias Emil, jeg er journalist og vil gerne snakke med dig i forbindelse med noget, jeg researcher på omkring blomster. Men jeg kan desværre ikke finde din mailadresse nogen steder, så kan du evt. kontakte mig? Min mail er julie.bach@monday.dk, så vil jeg rigtig gerne forklare dig nærmere :-)
Venlig hilsen Julie

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Tusind tak for jeres både hjertevarme og meget personlige hilsner. Det er så dejligt at I har lyst til at lægge en hilsen her på bloggen - og det er noget jeg sætter meget stor pris på. Uden jer ville det være en ensom affære at skrive blog, så tak skal I have!
Jeg glæder mig til at jule med jer i tiden der kommer...
En varm og kærlig hilsen til jer alle,
Mathias

Tina Pedersen sagde ...

Super flotte ting du laver, er vild med dem.

Allestedlund sagde ...

Smuk - meget smuk;-)

Allestedlund sagde ...

Smuk - meget smuk;-)