torsdag den 21. november 2013

Før frosten

De sidste to nætter har vi haft frostvejr her i skoven. Ikke mange minusgrader, men nok til at alt er blevet brunt og slimet, luften bidende fugtig-kold og vejret ganske trist.


Sådan er årstiden og vi nyder, uanset vejret, hver dag der kommer og går. Ude ved stranden, hvor jeg hver dag er sammen med børnene, er der stadig blomster og ingen tegn på kuldegrader.



Underligt som klimaet er anderledes nær vandet - men vi ved jo nok hvordan det hænger sammen. Jeg lærte ihvertfald noget om det i skolen engang...



Billederne her tog jeg for en god måneds tid siden. I dag er marken pløjet og blomsterne væk. De minder mig om, at intet varer evigt. Blomster kommer og blomster går.



I morgen vender jeg atter snuden mod Odenses latinerkvarter og Allestedlund. Jeg har lovet at binde nogle kranse, men ved ikke helt om jeg duer til det...



... De skal nemlig være ens, af mos og olivengrene - og så skal de bindes på en tynd metalring. Jeg vender tilbage med billeder hvis projektet lykkes. Kryds fingre for mig!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Mathias Emil!
Det er som bekendt lyster der
driver værket.....Og ingen tvivl
om det,den har du,plus kreativitet
i overmål.Jeg tror at du som mange andre kreative mennesker
ikke kan lade vær.God fornøjelse
med kransene.Venligst Birgit Nouri.
















Heike Ebner sagde ...

Dejlige, dejlige billeder.
Glæder mig allerede til at alting springer ud igen. Suk, men der er jo længe til endnu.
Kh Heike

Mette Schmidt sagde ...

Selvfølgelig lykkes det med kransene ;-)

Mathias Emil sagde ...

Kære Birgit, det har du bare helt ret i! Jeg har dårligt sluppet det ene projekt, førend jeg er i gang med noget nyt. Men sådan er det. Det kender du sikkert alt for godt selv :-)
Kære Heike, husk at nyde nuet. Nu er det snart jul - så kan tulipaner og grønne græsplæner for min skyld godt vente lidt endnu.

En stor og kærlig hilsen til jer alle tre!