fredag den 22. november 2013

Med rystende hænder

I dag har jeg fabrikeret to runde kranse på pind. Og jeg kan lige så godt indrømme med det samme, at det holdt hårdt!


Landet ligger nemlig sådan, at jeg ikke har ret meget erfaring med at binde blomster. Ja, faktisk har jeg kun gjort det i et års tid. Men her er de altså som lovet, og jeg håber at de lever op til kundens ønsker.


De to kranse er bundet på et stykke elefanttråd, så hele arrangementet gled rundt for mig, gik op i enderne og tingene faldt af. Dog vil jeg sige, at jeg er glad for resultatet.


Til kransene har jeg brugt eukalyptus, ellekogler og spansk mos. Sløjferne er bundet af en tynd lædersnor og et stykke sølvbånd. Har I mod på at købe en lignende krans, kan det gøres på bestilling ved Allestedlund i Odense. Kransene her koster omkring 350,- stykket.

16 kommentarer:

Annette Lund Andersen - Eventyr Haver sagde ...

Det er superflotte Mathias og ved du hvad øvelse gør mester ;)

mine første kranse var også noget lavet med møje og besvær, men sådan er det jo med al begyndelse og bliv du endelig ved du har da helt klart flair for det. God weekend

Haveknus Annette

Marit Sønstebø sagde ...

Så flotte kranser du har laget!

Kirsten Miran sagde ...

Wouw. Super flotte kranse, du har begået.

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Du er da en sand blomsterkunstner. De er så flotte, og selvfølgelig var det lidt svært og drillede i starten, men når du har lavet nogle stykker, går det lige så let, som kranse med halmkrans i.
Mathias Emil jeg tør slet ikke tænke på, hvad du kan kreere om 5 år, med den fart og udvikling du har på, men jeg er sikker at det bliver kæmpestort.
Julehilsen fra Fru Pedersen

Hyacinth Bucket sagde ...

De er meget flotte...det har du gjort godt Mathias..:-)

God weekend fra Lisbeth

Lone sagde ...

De er da super fine, Matrhias :-)

Jette sagde ...

Godaften Mathias.Superflotte kranse du har lavet.......godt gået.Det må være sjovt for dig at få lov til at afprøve alle de forskellige blomsterting i Odense.God weekend Jette

Zep sagde ...

Bravo, kære Mathias!

Hjerteligst

Lise Halager sagde ...

Det kan godt være det både gled rundt, gik op og faldt af, men for pokker hvor er de skønne.
Dem kan du godt være stolt af!

Pia Langelund sagde ...

Hej Mathias,
Det er nogle fine kranse du har lavet.
Respekt!
Hilsen og god søndag.

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Jeg er helt vild med dine kranse, de har et dejligt rustikt look. Det kan du godt være bekendt. Hilsen Dorthe

Anonym sagde ...

Super flotte kranse.Fortsæt bare.

Claus Dalby sagde ...

Kære Mathias - meget flotte kranse. Beklæder du kransen med blomstertape først, glider materialerne ikke. Kh Claus

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

de er flotte så dem kan du roligt være stolt af! Jeg gætter på at de dufter pga eukalyptus?! :-P

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Tusind tak for jeres både hyggelige og rosende hilsner. Det er så dejligt at blive bekræftet i, at det man laver er pænt og godt nok. Især når der bliver taget penge for det! Herhjemme i min egen have, må det gerne stritte lidt.
Tak for rådet, Claus - jeg glæder mig til at få endnu flere, når nu du blænder op for julefjernsyn :-)
Hej Mai-Britt, de dufter skønt!

En kærlig hilsen til jer alle. Tak fordi I tager jer tid til at skrive til mig.

Allestedlund sagde ...

De blev SÅ fine - og kunden var tilfreds med resultatet:-)