mandag den 4. november 2013

Naturlig jul

Her i skoven er vi så småt begyndt at binde kranse, stille an og filtre lyskæderne fra sidste år ud. Det er en både hyggelig og rar beskæftigelse, og jeg holder sådan af at hygge rundt.



Her har jeg bundet en håndfuld fyrregrene med kogler, mos og snask sammen. Derefter har jeg bundet et rødt æble fast i midten og blot hængt arrangementet op på drivhuset.



Jeg lavede stjernen i dag, hvor jeg var i børnehave. Det er nemlig sådan, at jeg til daglig arbejder i en naturbørnehave, hvor vi er ude hele dagen for at lege, samle sten på stranden, slumre i hængekøjer og lave bålmad. Skønt, ikke?


10 kommentarer:

Bettina Bäck sagde ...

Snyggt! Det där ska jag härma, måste ut i skogen och hämta material.

Mette Schmidt sagde ...

Flot. stjerne, og smukke billeder

Susan Durup sagde ...

Så fiiiiiin den er... Jeg elsker den. Rå og fin - og helt unik. Jeg kan lige forstille mig hvordan din dag går - derude i skoven. Herligt.
Tak for kigget - og inspirationen. Jeg må vist også igang.
Mange hilsner fra Susan

Ina sagde ...

En rigtg fin stjerne.

Jeg har også planer om, at den slags stjerner skal være årets juledørpynt. Men er endnu ikke begyndt ;)

Hyacinth Bucket sagde ...

Den er superfin og dejligt arbejde du har i skovbørnehaven.
Jeg arbejdet selv i en børnehave i 10 år og vi havde en stor fin skov tilknyttet hvor vi lavet meget sjov med ungerne.
Senere arbejdet jeg i min datters 2 blomster forretninger indtil de blev solgt og vi flyttet fra Sjælland til Nordjylland.
Begge salgs jobs var dejlige..:-)

Jeg lavede også stjerner sidste jul og skal have gang i en iår.
Elsker naturlig jul..:-)

Buketten i forrige indlæg var også meget smuk..:-)

Knus fra Lisbeth

Vivi sagde ...

Skøn stjerne :-)

Det er godt at være i naturen sammen med børnene. For år tilbage arbejdede jeg også i en børnehave, hvor vi opholdt os rigtig mange timer udendørs. Tog på skovtur, udflugter, lavede bålmad m.m.
Brugte også en del timer udendørs, da jeg sammen med en anden pædagog havde en lille gruppe børn i SFO alderen med specielle behov. Vi byggede bro over en bækken, cyklede på lyngtur, snittede med dolke, lavede bål, sejlede med skibe lavet af 1½ liter sodavandsflakser i bækken osv. Husker tydeligt engang vi kom ind med 8-10 pladervåde unger, de havde hygget sig helt vildt et par timer. SFO børn har sjældent skiftetøj med hvad gør man så ........udklædningskassen......... Det var en skøn dag :-)

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Hvor er den flot, æblet giver et dejligt frisk look til stjernen. Jeg har også lavet stjerner, mine er i lærkegrene og nogle røde grene. Jeg er begyndt at anvende dem i julehaven. Kan godt lide dit udtryk, at hygge rundt, det er jo lige det vi gør :-)
Så hyg dig
Knus

Gerd Ellen Ottersen sagde ...

Det høres ut som du har en deilig jobb. Så givende!
Stjernen din er flott. Den gir meg lyst til å lage en selv:)

Anonym sagde ...

Skøn idé med den stjerne! Den er så fin. Lige efter min smag, så jeg har tænkt mig at abe efter en af dagene. Der er jo så mange grenbunker nu ude i haven efter orkanen forleden, og masser af julegrønt er der også, bare man gider bukke sig. Æbler har jeg også. Ikke mine egne desværre, for muldvarpene gnavede mine æbletræer over for et par år siden, så de dejsede om. Derfor må jeg købe eller gå på æblerov.. Har netop købt ildrøde pigeonner til fuglene og samlet Nonnetit inde på kommunens grund ved siden af, hvor der ingen bor.
Happy November Gardening
Jytte
www.danishknitdesign.com

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,

Vi kan vist hurtigt blive enige om, at det er skønt at være udenfor! I kan tro, at jeg nyder mine dage i skoven - selvom det er hårdt og koldt, er det jo også utrolig hyggeligt og dejligt.

Super dejligt at I har lyst til at dele så historier og anekdoter her på bloggen. Hvor er det hyggeligt at læse!

Dejligt er det også, at I kan bruge mine idéer. Jeg glæder mig til at se jeres stjerner...

Snart-jule hilsner og en kærlig hilsen skal I have med på vejen,
Mathias