lørdag den 30. november 2013

I morgen er det den første

Når det kommer til jul og juledekorationer synes jeg, at det skal gøres på en naturlig måde. Glitter, skinnende sløjfer og nisser i angstprovokerende røde dragter kommer med andre ord ikke ind her!


Mos, kogler og forskellige stedsegrønne vækster er til gengæld lige uden for døren, så jeg bruger næsten altid udelukkende naturmaterialer til mine binderier. Men det er selvfølgelig et spørgsmål om smag og behag.


De små fyrfadsstager i keramik har jeg købt på Rosengården, der er et arbejdende landbrug og kunstbutik drevet af to ildsjæle, Helle og Lene. På stedet arbejder seksten udviklingshæmmede i alderen tyve til halvtreds år. Behøver jeg nævne, at det er et skønt sted?


Skjuleren til mit kalenderlys er fra Hanne Bertelsen Keramik og lyset fra Kunstindustrien. Andet isenkram er blot fra rundt omkring - glaskuglerne er for eksempel fra Søstrene Grene.

10 kommentarer:

Rose sagde ...

Sådan kan det gøres - så enkelt og utrolig stemningsfyldt :) God adventsøndag!

Nana Hecquet sagde ...

Det er pænt! Jeg er også mest til det naturlige. Og har altid været ret bange for nisser ;-)

Birgitte sagde ...

Hej. Hvor ser det bare pænt ud. Jeg kan også bedst lide det naturlige.

Hyacinth Bucket sagde ...

Det ser smukt ud og helt i Claus Dalby Farver...:-)

God weekend fra Lisbeth

Susanne Jensen sagde ...

Meget smukt og enkelt!

Anonym sagde ...

Det er derfor jeg så godt kan lide dine frembringelser.

... Wer Grosses will, muss sich zusammenraffen;
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister ...

iflg Goethe

Glædelig advent i morgen
Jytte
www.danishknitdesign.com

Bente sagde ...

En smuk og stilren dekoration. Smuk vase den er sat i.

Katarinas trädgård sagde ...

Meget smukt! Naturmaterial är bäst!
/Katarina

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Smukt, enkelt og naturligt.

Mathias Emil sagde ...

Mange tak for jeres hilsner. Dejligt, at I synes om det jeg laver og måske endda lader jer inspirere. Rigtig god december og snart en god jul til jer alle.
Kærlige hilsner fra Mathias

Ps. Jeg er altså også lidt bange for nisser, Nana. De er lidt som trolde - de har bare været en tur i bad!