tirsdag den 12. november 2013

Piet Heins vinterhave

Da jeg forleden var på Egeskov, gik jeg selvfølgelig en tur i parken for at se på de forskellige haver i haven, og særligt den hvide have bag caféen Jomfru Rigborg.



Det var en rigtig god oplevelse, for meget stod stadig i blomst. Her er det billeder fra haven under Piet Heins solur, som jeg synes er meget smuk. Underligt, at ikke flere kender til stedet.



Jeg gik alene rundt og var ganske ene om at nyde den særlige stemning. Man skal da også igennem en labyrint for at komme til stedet, men det er nu ikke noget problem, hvis man har lange ben.



Hvad de forskellige græsser hedder, skal stå hen i det uvisse. Der findes i tusindvis af forskellige, så det er bare om at komme afsted til planteskolen.



Det skal jeg ihvertfald selv, for hvor er det smukt, når de mange forskellige græsser lyser op i vinterhaven med deres lange aks. 



I haven stod også en del asters, som jo er en af de senestblomstrende stauder. Særligt de blå, som her, synes jeg har en velfortjent plads i haven.



I eftermiddag tager jeg ind til Allestedlund for at jule med Joo og Nikolaj. Skal nok vende tilbage med billeder. Indtil da - cadeau til Piet Heins vinterhave, her fotograferet på en solrig og tåget søndag formiddag.


10 kommentarer:

hagen vår sagde ...

Hei! Så vakkert dette var. Nydelig lysspill. Gress skal jeg ha mye mer av. Ha det godt! Anne

Tim Skovrup sagde ...

gode billeder :) og græsser skal man have ;)

Susanne Jensen sagde ...

Nu bliver jeg vist snart nødt til at tage mig sammen til at tage en tur til Egeskov Slot. Jeg bor kun en halv times kørsel derfra, men har alligevel kun været der en enkelt gang for tre - fire år siden! Smukke billeder, du har taget!

Furulunden sagde ...

Gress gjør seg godt både sommer og vinter det synes jeg. Fine bilder

Anonym sagde ...

Græsser giver haverne og naturen
en ekstra oplevelse især om vinteren,når rimfrosten melder sin ankomst.Smukke billeder du deler med os.Tak for det. Venter spændt på billederne fra Allestedlund.Venligst Birgit Nouri.

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Græsser er skønne og man kan ikke få for mange :-)

I HAVEN HOS ♥ EVIGGLADE sagde ...

Skøn stemning på dine billede. Man blir helt i godt humør.

Our photos sagde ...

You have make beautiful photos!
Greetings, RW & SK

Rose sagde ...

Hvor er der smukt! Du giver mig endnu mere lyst til at se at få besøgt Egeskov :)

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Kan I så se at komme afsted til Egeskov! Det er altså et særligt sted - hvad enten det er sommer eller vinter :-)