onsdag den 11. december 2013

En fiks idé af granit

Forleden fik jeg den idé, at samle nogle af alle mine vaser og krukker på lange fade af granit. Straks drog jeg afsted mod stenhuggeren, for han kunne vel skaffe mig nogle.


Det kunne han bestemt, og da jeg fik forklaret og han forstod min lidt gakkede idé, fik jeg nogle forærende. I en smart interiørbutik så jeg forleden nogle virkelig flotte fade af skifer, men de kostede mange hundrede kroner.



Hvad der er sparet er tjent, så derfor spurtede jeg som sædvanlig forbi genbrugsbutikken. Der fandt jeg de fine stager til kertelys - endda forsølvet og så til blot femten kroner stykket. Her gav jeg nu alligevel lidt oveni.



Bagerst står en keramikvase af Gurli Elbækgaard og i glasvasen er en hel busk af vintergrønt. Her er vedbend, ellekogler og på pinde nogle gråstøvede bælge af ukendt oprindelse. De dufter af eukalyptus og drysser helt uhyrligt!

8 kommentarer:

Mette Schmidt sagde ...

Kære Mathias. Smukt, smukt, smukt og smukt. Det er min kommentar til dette, og dine andre juleindlæg, som jeg ikke har nået at kommentere. Du er bare så dygtig (kan man bestille dig til at komme og pynte op?). Jeg nyder hvert eneste indlæg. Bliv endelig ved... Kh Mette

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Endnu et smukt stilleben, super ide med pladerne i sten.
Juleknus fra Fru Pedersen

Anonym sagde ...


Kære Mathias Emil.
Genialt at samle dine smukke ting på disse stenplader.
Din juleudsmykning udenfor er fantastisk smuk. Du bliver en af vores helt store kunstnere engang med tiden. Du har virkelig øje for detaljerne.
Mange december-hilsner fra Eliane

Anette Nielsen sagde ...

Hej Mathias Emil!
Har fulgt med på din blog en stund nu, og på tide at sige lidt, det er
en stor fornøjelse at opleve din entusiasme, og få et kig ind i din hyggelige flotte lækre og kreative verden, jeg bliver så glad hver gang.
Med venlig hilsen Anette

Martin sagde ...

Hvor ser det godt og simpelt ud. Det er en god idé at benytte sig af genbrugsbutikkerne, da man ofte kan finde nogle skatte til ganske få penge.

Marthe sagde ...

Så smukt og stemningsfuldt, Mathias.
Og noget af et "guld-fund" du gjorde dig med de små stager.
Dejlig december til dig.

Birgitte sagde ...

Hej. Det ser jo bare godt ud. Herligt med så mange gode idéer.

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Tak for jeres søde kommentarer. Og velkommen til Anette og Martin - I er vist nye i kommentarfeltet. Dejligt at høre fra jer. Tak også for ros.
Jeg er rigtig glad for, at I kan bruge mine små idéer og påfund.
Håber også, at I alle har haft en rigtig dejlig jul.
Kh Mathias