onsdag den 25. december 2013

Højt for træets grønne top

Så blev det også jul her i skoven - ligesom det plejer. Og selvfølgelig har vi igen i år juletræ, vi har spist dejlig mad, haft huset fuld af gæster og her har været smil, kys og latter. Ligesom der plejer.


Sådan er det med julen. Den er fuld af traditioner, god mad og som altid en helt uartig mængde pakker og konfekt. Flere kilo tungere ved vi så efter jul, at det har været rigtig hyggeligt.



Mine venner og især min far, driller mig ofte med, at jeg december igennem opfører mig mere og mere som Gertrud Sand. Fra den første december bliver der altså langsomt, men sikkert, læsset mere og mere pynt på...



... Lige indtil det hele kulminerer med juletræet den 24. Traditionen tro er det tungt læsset med alskes pynt. Sådan har det altid været og sådan kan jeg egentlig bedst lide det. Her i huset er julen ikke så perfekt.


Træet får som regel lov til at stå der juledagene over, men så er det også slut. Der er alligevel grænser for, hvor længe man kan holde ud at se på  meget pynt. Rigtig god jul.


12 kommentarer:

Eliane Petersen sagde ...

Kære Mathias Emil.
Sådan ser vores juletræ også ud, hvis du tager de røde sløjfer væk og erstatter dem med sølvlametta fra top til gulv.
Lige nu er vi ved at forberede det store ryk-ind i morgen, fordi min dejlige kæreste har fødselsdag.
Fortsat god jul til dig og din familie.

Bente Holst sagde ...

Det er et flot juletræ :-) - Glædelig jul og godt nytår til dig og dine!

grethe pedersen sagde ...

Det er da helt kongeligt det træ, flot pyntet...fortsat god hygge og jul.

Ina sagde ...

Hos os pynter alle juletræ og i år var vi otte, så træet var også godt fyldt med pynt. Sådan skal det bare være ;-)

Henrik sagde ...

Glimrende pyntet træ, i en tid hvor alt skal være "enkelt" kan jeg personligt godt lige et opulent pyntet træ, så kun positivt herfra.
Glædelig jul
Henrik

Frk. Anemone sagde ...

Det ser bare festligt ud, et dejligt juletræ :)

Tina Pedersen sagde ...

Jeg synes dit juletræ er perfekt! Flotte billeder. Mvh Tina

Lise sagde ...

Sikke et flot træ

Jette sagde ...

Hej Mathias.Jeg synes også at det er et meget smukt juletræ du viser.Og en rigtig god 2 juledag til dig og din familie.Juleknus Jette

Anonym sagde ...

Hej Mathias Emil
Noget lignende havde vi også længe efter, at mine børn var små - og altid drømte jeg om noget enkelt og elegant. Det fik jeg så afprøvet, da famile med det første barnebarn var her en jul. Træet blev pyntet kun med levende, hvide lys og hvide liljer, kun blomsterhovederne, der hvilede på nogle af grenene.
Meget stilfuldt :) .... men kors, hvor det duftede! Det hjalp ikke engang at fjerne blomsterne. Træet duftede stadig af dem, så vi måtte flytte det udendørs. I stedet satte vi så en lyskæde på og anbragte det ude i haven foran det store vindue i vinterhaven.
Vist var det da flot derude, men jeg blev alligevel kureret for ønsket om stilfuldt juletræ. Nu om dage er det også trangt med pladsen på træet hos mig, for al pynten, som både mine børn og børnebørn har lavet - og bliver ved med at lave - skal jo være der.
I dag synes jeg så, at et juletræ først og fremmest skal være personligt, men selvfølgelig må det også godt være pænt. Det kommer dog i anden række her i huset.
Nu skal jeg i haven. Det er dejligt mildt derude, og der er stadig megen oprydning at tage vare på. Jeg tror også, at jeg skal ha' nogle Mirabellegrene ind at drive.
Happy Gardening
Jytte
www.danishknitdesign.com

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres altid søde kommentarer. Jeg håber, at I havde en god og glædelig jul.
Kære Jytte,
Du skal have mange tak for dine altid søde, belevne og hjertevarme kommentarer. Dine kommentarer og små hilsner, anekdoter og skriblerier har året igennem været en stor glæde for mig. Så mange tak for det!
Sød historie med det duftende juletræ. Det har med garanti set brandgodt ud!
En stor og kærlig hilsen til jer alle,
Mathias

Susan Durup sagde ...

Kære Mathias Emil.
Hvis du har set billederne af vores juletræ - så vil du vide at vores ser ganske anderledes ud.
Men det betyder bestemt ikke, at jeg ikke syntes at dit træ er fantastisk smukt - for jeg er helt vild med dit smukke træ. Elsker hvor overdådigt det ser ud, og det er helt uden tvivl pyntet med både sjæl og masser af glæde. Det ses.
Håber I havde en skøn og dejlig jul.
Mange julehilsner fra Susan