søndag den 1. december 2013

Hvorfor gøre som vi altid gør det?

Hvert år plejer jeg, som de fleste andre, at binde en krans af gran og på den montere fire lys. Endelig binder jeg fire sløjfer på, og så er den ligesom ikke længere. Det er jo sådan man gør.


Men sådan skal det ikke være i år. Ikke fordi jeg er i gang med mit eget lille juleoprør, men simpelthen fordi jeg nu synes, at tiden er inde til noget nyt og friskt.



Derfor stod jeg i går på hovedet ude i haven, for at finde et fint, ældet underfad. Jeg fandt et og synes, at det fungerer rigtig godt med blandt andet husløg, pudemos, bark og enkelte små glaskugler.


Lysene har jeg sat fast med en smule ler, og tingene er blot lagt løseligt på. Der er således hverken brugt lim eller ståltråd, så hele arrangementet er let at afmontere efter jul. Enkelt og naturligt.

14 kommentarer:

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Du har helt ret, vi skal ikke altid gøre som vi plejer. Din adventsdekoration er smuk, enkelt og naturlig. Jeg vil se om jeg kan gøre dig kunsten efter og lave noget der ikke er mage til det fra sidste år. Hilsen Dorthe

Lisbeth sagde ...

Det er mange år siden jeg afveg fra min barndoms traditionelle adventskrans så velkommen i klubben;) Det er meget tidens trend at dekorere på et fad og det er dejlig tilgængeligt for alle, men det gør det ikke mindre smukt - dejlig adventsdekoration du har kreeret.

Furulunden sagde ...

Det ble jo så fint! Jeg lager ofte litt forskjellig fra år til år jeg :)
Ha en god advent!

Anonym sagde ...

Flotte binderier du har lavet.Du
udvikler dig i en dejlig retning.
Intet kan måle sig med naturen.
Alle kreative mennesker bruger
naturen som inspirations.
- kilde.Selv de største arkitekter.

Nette sagde ...

Plejer er ikke død hos mig. Han har aldrig eksisteret. Med det mener jeg, at jeg i flere år, end jeg har lyst til at erkende, overhovedet ikke har lavet adventskranse. Ejheller juledekorationer. Men i år er jeg lidt med. Den rustikke sag, du her viser, er afgjort noget for mig. Meget flot ME!

Henrik sagde ...

Sikke som du har fundet pyntegenet frem....Men det ser nu godt ud, selv er jeg så heldig at min hustru hvert år laver flere lysdekorationer og advents"krans" og det gør hun rigtigt godt. Fortsæt du bare ad denne bane
HEnrik

Susan Durup sagde ...

Jeg syntes det er et utrolig flot advents fad du har lavet. Smukt og elegant. Nu er det jo sådan at vi ændre os med årene - og uanset om det gælder tøjstilen, farverne på sofapuderne eller juledekorationerne, så er det jo bare herligt når vi lader os selv indrømme at vi ikke "står stille".
For vi skal vel gøre som vi gør - for at det er det vi har allermest lyst til, og ikke for at det er sådan det plejer at være..... Ja, det syntes jeg ihvertfald.
Rigtig skøn december
Knus Susan

Katinka Raabymagle sagde ...

"Flot" siger hende, som ALDRIG gør det samme to år i træk;0). Traditioner giver for mig en tryg genkendelighed, men tager man den på auto-piloten, så går kreativiteten i stå... Og det ville da være kedeligt og trist.

Jeg har "altid" svævende kranse, men udformning og muligheder skal hvert år udfordres - sidste år den svævende oplevelse og i år er det tyngdeloven. Sjovt, skønt og herligt med sådanne projekter.

Hyggelig decemberaften og knus fra Katinka

Heidi sagde ...

Jeg er helt vild med dit underfad, det passer helt perfekt til din smukke smukke dekoration ;)
Jeg lægger også altid mine ting løst på, så kan alle de gode skatte let genbruges ;)

Randi B. Jensen sagde ...

Hej Mathias Emil
Fantastisk flotte ting du laver - jeg glæder mig til at fælge din blog :)

Birgitte sagde ...

Hej. Det er bare rigtig flot, du er ret idérig og kreativ.

Vivi sagde ...

Skøn adventsdekoration du har kreeret :-)

Tina Pedersen sagde ...

Flot bud på adventsdekoration, eventyrlig og elegant!

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres kommentarer.
Jeg er rigtig glad for, at I synes om det jeg laver. Det gør kun glæden ved at dele større.
Flere af jer nævner, at I kun sjældent gør det samme og nyder at bryde med traditionerne. Det er da et eksempel til efterfølgelse!
Jeg håber, at I alle har haft en rigtig god og glædelig jul.
Kærlig hilsen Mathias