torsdag den 19. december 2013

Når voksne leger

Det er så skægt at arbejde i en børnehave. Ikke kun fordi jeg så har mulighed for at lege hele dagen, men også fordi børn bare er sjove! Det er de underligste og mest skægge ting de siger, og nogen gange ærgrer jeg mig over, at jeg ikke får skrevet det hele ned.


I dag fik jeg for eksempel af vide, at voksne ikke må have legetøj. Det må de altså godt, sagde jeg og fortalte, at jeg lige har købt tre gyngeheste. Tre! Blev der råbt i kor. Ja, det er rigtigt, sagde jeg og børnene var lige ved at trille ned af rutsjebanen.


Voksne kan altså godt have legetøj - og jeg elsker mine nye gyngeheste. Ganske vist er de lidt for små til mig, men så kan de stå og pynte med et lys her til jul.



Udover gyngeheste er bordet dækket med en buket bestående at amaryllis, skimma, eukalyptus og lærkegrene med mos og kogler. Desuden fem lysestager af marmor, glaskugler, fyrrekogler og små kviste af mistelten.


Så blev det alligevel jul i år. Og så endda med både blomster, sten, et drys rødt og et lille knivspids legesyge og dekadence. 

7 kommentarer:

Mette Schmidt sagde ...

Du har ret, børn er bare så sjove og søde, det må være et af de bedste job der findes, du har for tiden. Hvor er det som altid smukt, det du har lavet. Til glæde og inspiration for os som følger med på bloggen.
Kh Mette.

Katinka Raabymagle sagde ...

Børn kan være sjove - jeg skriver de mest fortryllende morsomheder ned og lavede for nogle år siden en bog til oldemor med guldkornene. Den læses stadig og suppleres af hjertelige grin:0)
Og en af glæderne ved at have fået børn er, at man kan lege igen helt uden at virke tosset. I denne måned laver vi desuden Shane Brox's julebyggekalender og kreerer de herligste julesager af skrald...og glimmer!
Hyggeligt for alle og nu har vi hængt pyntet på et lille juletræ (på bloggen i dag) - ikke kønt, men fyldt med kreativ begejstring og julelykke. Jeg elsker det;0)

Så ja, voksne må godt lege:0)

Juleknus fra Katinka

Kaja sagde ...

Hej Mathias Emil.
Tak for en dejlig blog, som jeg følger dagligt. Du er bare så kreativ. Hvor har du fundet gyngehestene, jeg har ledt i flere butikker i dag.
Hav en god jul, hilsen Kaja

Tina Pedersen sagde ...

Hvilken fin opstilling, hvor er de søde de gyngeheste og buketten er super skøn og julet. God weekend.

Anonym sagde ...

Jeg leger da også i min høje alder ... med dukker!
Men det gjorde jeg kun meget lidt som barn. Hvorfor kan eventuelt ses på min webside www.danishknitdesign.com 'Christmas Ornaments' i menuen til højre og derefter 'Knitted Christmas Ideas'. Der er tekst både på engelsk og dansk. Mit dukketrauma har jeg så kompenseret for i voksenalderen først, da jeg fik en datter, og især da jeg fik børnebørn. Faktisk har jeg nu tre 'rigtige' dukker og fire gamle Barbiedukker, som jeg morer mig med at strikke tøj til, hvorefter opskrifterne bliver tilbudt i DKD, og de er faktisk ret populære.
Fin opstilling du viser. Jeg kan især godt lide buketten.
God fornøjelse med legene og
Glædelig Jul
Jytte

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Kære Mathias.
Hvor er det et smukt julebord, er helt vild med gyngehestene. Tror da lige jeg vil indsamle mine trægyngeheste og bruge dem på mit julebord :-)
De voksne der ikke bliver for gamle til at lege, er ofte dem der er sjovest af være sammen med :-)
Vil lige ønske dig og din familie en rigtig glædelig jul.
Kærlig julehilsen Fru Pedersen

Mathias Emil sagde ...

Kære Mette,
Du kan tro at jeg nyder det! Det er simpelthen verdens bedste job, som du skriver.
Kære Katinka,
Jeres træ er da helt igennem skønt!
Kære Kaja,
Undskyld det noget sene svar. jeg har simpelthen haft så travlt. Gyngehestene kan købes her: http://www.butikparadiset-shop.dk/shop/gyngehest-til-lys-2327.html
Kære Jytte,
Vi kan vist hurtigt blive enige om, at man aldrig bliver for gammel til at lege! Herligt!
Hermed en varm og kærlig hilsen til jer alle. Jeg håber, at I havde en dejlig jul og at i vil komme godt ind i det nye år,
Mathias