fredag den 27. december 2013

På række og geled

Nu er julen efterhånden ved at være ovre, og snart går vi et nyt år i møde. Dog har jeg en sidste juleting som jeg ikke har nået at vise, og det skal I selvfølgelig ikke snydes for.


Her har jeg blot sat lærkegrene og et bundt smukke grene med lav sammen i en krukke, og på grenene hængt gammeldags sølvkugler og små tinfigurer op i silkesnore. Helt enkelt.



Til højre står en række små sølvstager med kertelys, og bag disse står en håndfuld glasvaser fra Anne Flohr. Jeg er rigtig glad for nøglehulsvaserne og glæder mig til, at jeg kan fylde dem med vintergækker fra haven.

5 kommentarer:

Tina Pedersen sagde ...

Utrolig flot og stemningsfyldt. Virkelig smukke grene. Og vaserne, de er vel nok flotte.

Lene sagde ...

De små sølvstager vækker minder hos mig. De ligner de stager jeg har vundet en masse af i dansekonkurrencer som barn og ung. Desværre ved jeg ikke hvor de er blevet af!
Hvor har du dem fra?

Nana Hecquet sagde ...

De er bare så søde de vaser! Jeg har lige bestilt en masse nye varer hos Anne Flohr (for jeg sælger mange af hendes ting), og jeg glæder mig til at se det alt sammen!

Anonym sagde ...

Kære Mathias Emil !
Har læst dine kommentarer på Claus Dalbys blok.Jeg har hele tiden vidst at du skal have din egen blomsterbutik,skrive bøger og udleve dine blomsterdrømme.
Min mand og jeg har drevet blomsterbutik i Otterup siden 1979.Vi stoppede for 3år siden for at nyde vores otium.Så nu er vores butik tom,men vi bor stadigvæk ovenpå forretningen.
Skulle du få lyst til at se lokalerne er du hjertelig velkommen.Alle vore kunder savner en god blomsterbutik i Otterup.
Bredgade 14,26245896.
Venlig hilsen Birgit Nouri.

Mathias Emil sagde ...

Kære Lene,
Jeg har købt stagerne i en genbrugsbutik. Faldt pladask for dem og synes, at de er så søde. Tænk sig hvis de alle er fra dansekonkurrencer! Der er blevet drejet nogle pieoretter :)
Kære Nana,
Jeg skal vist indenom dig og snuse lidt...
Kære Birgit,
Det er utrolig venligt af dig og jeg er sikker på, at det ville være sjovt at drive en blomsterbutik her i byen. Jeg kender jo udmærket "Blomsterhuset" som det dengang hed. Desværre tror jeg ikke, at de ting jeg ville byde ind med ville kunne sælges her. Der bliver jeg desværre nok nødt til, at rykke nærmere byen :)
Håber at du kan se meningen?

Ellers tak for altid hyggelige kommentarer!

Kærligst,
Mathias