lørdag den 7. december 2013

Rigtig hjertelig velkommen

Juletid er gæstetid og tid til dejlig mad, hyggeligt samvær og selvfølgelig tid til gaver, gløgg og æbleskiver. Her i skoven holder vi meget af at have gæster og selvfølgelig bliver venner og familie budt rigtig hjertelig velkommen.



Hvert år starter julehyggen allerede ved havelågen og ved husets indgange hænger lyskæder og kranse for at lyse op i den mørke tid. Foran huset har jeg i år pyntet op på borde og bænke - alt sammen med naturen som forbillede.




Rundt omkring ligger grene med mos og bær, her er krukker med mos, husløg, stedsegrønne planter, og enkelte grantræer står plantet med mos og kogler imellem tæerne. Desuden har jeg hentet to store whiskytønder i baghaven, for på de to espalier at efterligne Claus Dalby og hans flotte juleudsmykning.




Ganske vist er det her i haven knapt så flot og overdådigt, men nu skal jeg jo heller ikke i fjernsynet.



Jeg skal have fat i nogle sorte petroleumslamper, for jeg tænker, at når det første drys sne har lagt sig, vil det se enormt hyggeligt ud med en halv snes levende lys.




Projekter er der nok af, og nu vil jeg slentre videre ud i min juleverden. Jeg er i gang med at binde kranse, hænge julekugler op i vinduerne inde og så er min kæreste her. Det er rigtig hyggeligt.



Rigtig god weekend og rigtig god og glædelig december. Jeg håber, at I husker at nyde og måske ind imellem husker at trække stikket ud. Det må man nemlig gerne, når nu det snart er jul. 


13 kommentarer:

Anne sagde ...

Hej,
Hvor er der smukt.
Fin opstilling, birkebrænde er meget decorativt

Hyacinth Bucket sagde ...

Flot...:-)
Men pas på dine glasklokker så de ikke går i stykker i frosten.
Jeg fik ødelagt et par stykker i fjor og det er så trist.

Hej fra Lisbeth

Katarinas trädgård sagde ...

Meget flot, alltihop!
/Katarina

Vivi sagde ...

Det er hyggeligt, når der er lys og pynt til at byde gæster velkommen. Naturmaterialer er altid smukke :-)

Susan Durup sagde ...

Kære Mathias Emil.
HVOR er det bare flot... virkelig fint. Dine gæster får om nogen en kongelig modtagelse når de besøger dig - her kan man kun føle sig velkommen.
Fine fine tårne du har lavet - med lysene på grenene. Og dine opstillinger.. jeg syntes virkelig de er flotte. Tillader mig at suge til mig af de gode ideer.
Masser af lys er altid godt, og nu kommer sneen nok også snart... Men du har også mange flotte lanterner ser jeg.
Virkelig flot.
Håber også du får en dejlig og skøn julemåned...
Tusind tak for et meget meget smukt indlæg... Mange julehilsner fra Susan

Heidi sagde ...

Hej Mathias
Hvor ser det skønt og indbydende ud hos dig/jer, man får næsten lyst til at komme på besøg ;)
Jeg er især vild med din store smukke krans.

Alice´s Eventyrland sagde ...

Hej Mathias
Hvor ser der bare hyggeligt ud hos dig! Virkelig flot miks af rå natur og fine dekorerede detaljer!
Fortsat dejlig Julemåned :-)

Anonym sagde ...

Du har en helt vidunderlig sans for brug af naturens overflødighedshorn.Dejlige billeder og især den smukke krans er helt fantastisk. Du er jo blevet en hel ørn ,(blomsterbinder) til kranse.Fortsat god julemåned.
Glædelig 2. advent.Birgit Nouri.

Zep sagde ...

Mange tak, kære Mathias :D

Jule Hjerteligst

Min Grønne Verden sagde ...

Hej Mathias
Hvor har du pyntet fint og indbydende op - utrolig flot, dine gæster kan da kun føler sig velkommen hos dig, med den modtagelse.
God aften.
Mange hilsner
Anita

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Helt fantastisk flot og eventyrlig velkomst, jeres gæster får, og i selv kan glædes hver gang i kommer hjem og forlader huset.

Mette sagde ...

Hvor flot - jeg ville nok lade vente på mig og stå og beundre den smukke, smukke velkomst!! Claus Dalby får da vist en konkurrent i dig!

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange, mange tak for jeres kommentarer. Hvor er jeg dog glad for alt det I skriver - mit ønske har netop været, at give vores gæster en rigtig varm velkomst.
Jeg håber, at I kan finde ideer her ved mig, og at I har brugt noget af det ved jer selv.
Ofte kigger jeg ind ved jer og falder tit for smukke detaljer, gode idéer og den hjertevarme stemning.
Jeg håber, at I har haft en rigtig god og glædelig jul.
Mane kærlige hilsner fra Mathias