tirsdag den 17. december 2013

Som blommen i et æg

Normalt går jeg ikke rundt og praler. Men i dag vil jeg alligevel blære mig lidt - med min mor.



Det er nemlig sådan, at jeg har verdens bedste mor! Tænk sig - hun stryger mine skjorter, laver mad til mig, vasker mit tøj, handler ind og smører tilmed min madpakke når jeg skal i børnehave.


Jeg er en heldig kartoffel, og jeg ved det godt.


Buketten her lavede jeg derfor til hende i weekenden, men har altså først fået taget billeder her til formiddag. Den er selvfølgelig i min mors farver, og hun blev rigtig glad for den.



Retfærdigvis skal det nævnes, at jeg også har en sød far her i huset. Men tro det eller lad være, han er ligeglad med blomster. Ja, jeg har skældt ham ud!

15 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja Mathias
Du er meget heldig, men godt du skønner på det. Pas også på at det ikke tager overhånd, for så kan du ikke finde ud af noget selv, når du flytter hjemme fra. Man kan også blive for beskyttet, siger jeg som måtte sige farvel til mine drenge, da de var 14 og 16 år, sådan er det at bo på en ø.
Selvom du flytter til Odense, kan du jo stadig komme hjem og få vasket tøj og få lidt at spise.
Kh Lisbeth

Katinka Raabymagle sagde ...

Smuk med en buket bundet af kærlighed og hengivenhed! Om du har verdens bedste mor vil jeg dog forholde mig lidt tvivlende til, men hun lyder enestående må jeg medgive;0)

Og Mathias for pokker - kan du så lette rumpetten og selv vaske tøj og smøre mad...men på den anden side - hvem drømmer ikke om at slippe? Jeg gør i alt fald - og forkæler mine to små terrorister...muligvis til de slet ikke er spor små længere en dag;0)

Men hvis de så bare arver blomsterglæden og en dag binder så smukke buketter som din, så er det vist ikke helt skidt;0)

Men rigtig dejlig decemberdag fra Katinka

Anonym sagde ...

Jooh! Måske er du en heldig kartoffel?

Da jeg var ung, måtte jeg ikke flytte hjemmefra, før jeg blev gift. Efter at have fået en uddannelse, syntes mine forældre, at jeg skulle bidrage til mine tre yngre søstres uddannelse ved at blive boende hjemme og betale for det. Til gengæld blev jeg serviceret i alle ender og kanter (lige som en vis ung mand), men det skortede noget på huslige færdigheder, da jeg blev sluppet løs. Derfor oplærte jeg begge mine børn, både datter og søn, lige fra barnsben, og gav slip, da de ønskede det - henholdsvis 17 og 18 år.
Det gjorde lidt ondt i begyndelsen, men i dag er jeg glad og stolt, når jeg ser, hvordan de begge to trods travle karrierer og mere eller mindre hjælp fra deres ægtefæller holder godt styr på deres henholdsvis 4 personers og 6 personers husholdninger uden nogensinde at beklage sig over hvor 'håååårdt' det er. De kan bare det der! Og har tid til at foretage sig en masse andet også både alene og med familierne.
Glædelig Jul, Mathias Emil
og tak for alle de fine billeder
Jytte
www.danishknitdesign.com



Randi B. Jensen sagde ...

Ved du hvad Mathias - godt nok er jeg en halv gammel kone med min egen familie, men jeg har også sådan en mor - ikke helt i samme omfang mere, men hun kommer stadig og giver en hånd med, når hun kan - jeg kan også godt selv, men hun vil gerne og jeg er taknemlig for det, når hun gør det, for så kan jeg få tid til nogle af alle de andre ting, som jeg gerne vil.
Den slags skal vi huske at påskønne - og det ser det bestemt ud til at du gør - en pragtfuld buket, jeg elsker også disse farver.

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Smuk buket, og dejligt at du påskønner din søde morJuleknus

Bente Holst sagde ...

Flot buket til din søde mor. Godt at du påskønner hende. Mine 2 drenge, der begge er i 20'erne, klarer sig rigtig fint selv, men jeg står da klar med en hjælpende hånd, hvis det skulle blive nødvendigt!

Jette sagde ...

Hej Mathias.Virkelig smuk buket du har lavet til din mor.
Dejligt at du påskønner alt det hun gør for dig i hverdagen.
Men håber da at du kan klare dig selv når du engang flytter hjemmefra.
Juleknus fra mig Jette

Vivi sagde ...

Forkælede knægt ;-)
Men du er heldigvis i stand til at se alle de goder du har, mon ikke det bliver lidt hårdt at være dig, den dag du forlader reden..........
Fantastisk smuk buket du har bundet til din mor :-)

Anonym sagde ...

Kære Mathias.
Dejligt at du påskønner din mor.
jeg vil hermed ønske dig og din familie en rigtig glædelig Jul
Mange hilsner fra Eliane

Anonym sagde ...

Det er fantastisk med den slags mødre . .
( Har selv en af slagsen! ) Godt du husker at påskønne det . . :)
Buketten er forøvrigt fantastisk . .

Thue

Anonym sagde ...

Det er fantastisk med den slags mødre . .
( Har selv en af slagsen! ) Godt du husker at påskønne det . . :)
Buketten er forøvrigt fantastisk . .

Thue

Anonym sagde ...

Hej Mathias Emil

Tusinde tak for de smukke ord som jeg er lykkelig for.
Vil lige sige til dit forsvar, at serviceringen ikke kun går den ene vej. Du er altid sød til at hjælpe med alt muligt bl.a. fylde benzin på min bil, som jeg ikke er så glad for selv at gøre.
Jeg vi dog også fortælle, at du kan det meste huslige, så som at bage, lave mad og gøre rent. Stryge dit tøj har jeg også lært dig, så jeg er slet ikke nervøs for, uden at du nok skal klare dig, den dag du flyver fra reden.
De kærligste hilsen fra din mor

merrymad Thomsen sagde ...

Den er stadig virkelig smuk den buket, hvilken mor ville ikke smelte ved at få så skøn en buket ? :)

KH
Marianne

Mette Schmidt sagde ...

Du er meget heldig Mathias!!!
Og det er din Mor også!!!
Kh Mette

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Tusind tak for jeres både hjertevarme og hyggelige hilsner. Ikke mindst en tak til jer, der løfter en pegefinger og mener, at jeg bør lette mig og klare den selv.
Faktisk har min mor kommenteret herinde og som I kan læse, kan jeg altså godt både stryge og lave mad.
Og så kan jeg heldigvis binde blomster - det er da det vigtigste!
Uanset hvad skal I alle have en kærlig hilsen og et stort tak med på vejen.
Uden jer - ingen blog.
Mathias