fredag den 31. januar 2014

Dengang lavendlerne blomstrede

Sidste sommer var min familie og jeg på ferie i Toscana. Det var et skønt sted, og selvom der mildest talt var ret varmt, blev det en drømmedejlig ferie.



Jeg kan huske, at der foran det hus vi havde lånt, voksede en gigantisk bræmme lavendler - og jeg var solgt til stanglakrids. Lavendler er en af mine yndlingsblomster.



Hvorfor jeg havde glemt alt om, at jeg naturligvis tog billeder af dem, ved jeg ikke. De dukkede pludselig op i mit arkiv. Hyggeligt sådan at blive mindet om en skøn ferie. Jeg sveder næsten ved tanken...


6 kommentarer:

Mrs Dahl sagde ...

Skønne skønne billeder, man glemmer næsten alt sneen uden for

Birgitte sagde ...

Hej. Det ser dejligt sommerligt ud!

Tina Pedersen sagde ...

Skønt og stemningsfyldt indslag!

Tulle sagde ...

Ååååh Toscana, der er så dejligt. Skal helt sikkert opleve det igen. Det oser af stemning på dine billeder, kan næsten mærke varmen og dufte lavendlerne.. mums.

Bente Holst sagde ...

Jeg elsker også lavendler. Når vi er i Sydfrankrig i juli måned, tager vi op til Lavensole sletten for at se alle lavendelmarkerne. Det er så smukt et syn, og duften er berusende :-)

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,

Vi kan vist hurtigt blive enige om, at lavendler er helt fantasiske. Tænk sig at de først blomstrer om et halvt år...
Gudskelov har vi andre blomster inden da!
Tak for jeres hilsner,

Kh Mathias