fredag den 24. januar 2014

En rigtig humørvender

Hver morgen når jeg træder ud af døren og mærker vindens susen og mørkets dystre favntag, kan jeg mærke, at det isner i min mave. Hvor er vinteren dog kold, mørk og helt urimeligt lang.


Heldigvis bliver jeg mere og mere glad og munter på min vej i børnehave, og straks jeg træder inden for lågen, er mit tungsind forduftet. Da fyldes jeg i stedet af glæde, legesyge og næstekærlighed af den allerbedste slags.


Det er skønt med sådanne øjeblikke! 


En anden humørvender er for mig havebøgerne. Det er sjældent at jeg ser fjernsyn, så sidder jeg hellere med næsen i en bog. Allerhelst en velillustreret havebog.


Denne er skrevet af Carol Klein, der må være englands svar på Anne Just. Har I den ikke allerede, kan jeg kun anbefale jer at købe den. Den er smækfuld af gode tips, hyggelige anekdoter og selvfølgelig skønhedsmageri fra allerbedste skuffe.


I bogen følger vi Carol Klein gennem en hel sæson, og hun skriver således løbende, og meget levende, om haveåret som det skrider frem i hendes have Glebe Cottage. Men alt det kan I læse meget mere om her, på Saxo.com, hvor bogen kan købes.

11 kommentarer:

Karsten F sagde ...

Hej Mathias

Ja, Carol Klein er genial, fordi hun ved hun ikke er det:)
Hun kan varmt anbefales ja, og findes jo også på Youtube...

Ha en dejlig weekend

Tina Pedersen sagde ...

Tak for tippet,lyder interessant jeg vil prøve at finde bogen. God weekend kh Tina

Ina sagde ...

Jeg kan også godt lide hendes stil og havegejstring.
Tak for den varme anbefaling. Nu har jeg bestilt den bilioteket :)

Ina sagde ...

biblioteket ;)

Pia Langelund sagde ...

Ja det er en dame med slag i hendes udtalelser. Prøver virkelig at fange vores opmærksomhed på planter og landskaber, og jeg bliver grebet!

TANTE GRØN sagde ...

Kære Mathias.

Ja, det er en vidunderlig bog og en vidunderlig dame. Hun ligefrem lyser af begejstring og kærlighed til selv den mindste uanseelige lille blomst.
Hun er en vaskeægte humørløfter.

Kærlige hilsner og tanker fra en stor Carol Klein fan

Gerd Ellen Ottersen sagde ...

Jeg har kost meg med tv-serien fra hagen hennes, men nå fikk jeg veldig lyst til å lese boken også :)
Tusen takk for tipset!

Jette sagde ...

Hej Mathias.Er også en stor fan af Carol Klein.........og følger hende i fri huset,
Har lige været på biblioteket og lånt 5 havebøger.......bla.bogen om Tante Grøns have.Dejligt med gode havebæger her i den mørke tid.God weekend knus Jette

Jette Hollesen sagde ...

Bogen ser rigtig dejlig ud- sådan en man får lyst til at kigge i en kold
decemberdag og drømme om farver, dufte og former.
God Weekend
JetteMajken

Frk. Anemone sagde ...

Jeg kender hende slet ikke - en stor fejl! Nu har jeg bestilt bogen på biblioteket, for denne bog må jeg da have fingre i.

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,

Hvor er det dejligt at I der ikke kendte hende, nu gør. Skynd jer på biblioteket!
Også skønt, at I der udmærket kender Carol Klein skriver og læser med alligevel. Nu skal jeg på YouTube...
Tak for hyggelige hilsner,

Kh Mathias