onsdag den 29. januar 2014

Jeg vil lade lyset brænde

Hvert år i december lyser i tusindvis af små elpærer i træer og buske foran hjem i hele landet. Således også her i skoven, hvor vi nyder den stemning en simpel lyskæde og lidt tændte stearinlys kan give.


Særligt omkring jul er det hyggeligt, og krydret med duften af gran og andesteg er hyggen virkelig i hus. Så får man helt lyst til konfekt, gløgg og juleknus.


Desværre er det ikke længere december og julen er længe ovre. Derfor bør lyspynt, gran og stemningsgivende lanterner, fakler og al øvrig pynt vel i grunden pakkes væk, men ikke her ved os.



Januar er mørk og kold, og selvom næste måned er kort, kan februar som ingen anden måned synes endnu længere end de andre. Derfor lader vi lysene brænde lidt endnu.


I øvrigt ser det så hyggeligt ud, og det er dejligt at komme hjem til et hus der vinteren igennem er garneret med lidt grønt, stemning og lys ikke mindst. Tilmed et drys sne!

13 kommentarer:

Bente Lund sagde ...

Hvor ser det bare hyggelig og charmerende ud, og med den vinterkulde og sne, som vi har fået, så har vi da vist brug for lidt hyggelys endnu. Jeg er især vild med den store vinterkrans på væggen - flot!

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Selv om man tænkte julehygge i december, synes jeg nu at det er en rigtig smuk vinterpyntning. Det er fordelen ved naturens egne gaver, de er til hele året. Jeg bruger også lyskæder hele året, blot ikke så mange, som i december. Jeg har dagligt lys tændt i skurvognen og legehuset, det er så hyggeligt at se lyset strømme ud af de små ruder. Det er så mørkt herude på landet, men det kan vi jo selv gøre lidt ved :-)
Hyg jer i skoven. Knus

Randi B. Jensen sagde ...

Her har vi også lyskæder endnu og de får lov at hænge nogle uger - lanterner står der udenfor hele året :)

Det ser virkelig hyggeligt ud hos jer.

Tina Pedersen sagde ...

Da jeg så din overskrift sagde mit hovede og lade min dør stå på klem :-) men jeg håber døren er lukket i , i denne kulde. Hvor er det smukt og stemningsfyldt! Kan godt forstå du lader det stå lidt endnu.

Esther - Ildkattens Scriptorium sagde ...

Jeg har pakket julepynten væk forlængst, men ikke mit ene "lystræ" som stadig står tændt i udestuen hver aften.

Din opstilling ser fin ud :)

Anette Nielsen sagde ...

Får jo helt julelys i øjnene, når jeg klikker på billederne og får dem i format:-) Hyggeligt!

Birgitte sagde ...

Hej. Du har helt ret. Det er rigtig hyggeligt med noget lys her i denne mørke måned og det gør ikke noget, at julen for længst er forbi!

Bente Holst sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud :-) kh. Bente

Vivi sagde ...

Jeg har også valgt at lade lyskæden blive hængende i år, for det er nu skønt med noget lys her i de mørke måneder.

Høneballehaven sagde ...

I år har vores lyskæde hængt længere end normalt (20. jan) for det har været en ualmindelig mørk januar.
Kh Lisbeth

Linda Jakobsen sagde ...

Det ser helt fantastisk ud! Her får lys-kæderne også lov at blive hængende mindst til marts

Birgitte Sværke Pedersen sagde ...

Det er en uskik at fjerne lyset, så snart december er ovre. Det burde slet ikke hedde julebelysning, men vinterbelysning. Vi har brug for de små lysglimt langt ind i februar. :-)

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,

Hvor er jeg glad for, at jeg ikke er ene om at tænde lys i mørket. For selvom sneen lyser op, er det stadig mørkt derude.
Tak for jeres hyggelige hilsner. Hav det rigtig godt allesammen.

Kh Mathias