onsdag den 19. februar 2014

De første buketter ude

Her i huset har hyacinter og andre løgvækster det med at blive ret lange og slaskede midt i deres blomstring. Jeg ved godt hvorfor - det er fordi jeg har vandet dem. Men det gør ingenting.


Det giver blot lejlighed til, at finde på nye ting at anvende blomsterne til. Her har jeg ganske enkelt skåret hyacinterne fra løget og stukket dem i et par vaser.



Vaserne, der egentlig er langstilkede urtepotter, har været til salg i Bilka hen over julen på Claus Dalbys anbefaling. Jeg kan vældig godt lide dem og synes, at de har mange anvendelsesmuligheder.



Den grønne farve passer fint til hyacinternes lysegrønne knopper, og sammen med lavgrenene tænker jeg, at arrangementet her harmonerer rigtig fint.


Grenene har jeg brækket af vores gamle og meget velvoksne spireahæk, der omkranser noget af haven og skærmer mod nysgerrige indkig. Her er vi lidt private, men er alligevel altid beredte på en vaks havesnak med søde forbipasserende.


17 kommentarer:

Katarinas trädgård sagde ...

Meget smukt!
/Katarina

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Eventyrligt smukt. Du kan altså noget helt fantastisk med blomster Mathias. Jeg er også begejstret for de grønne vaser, der er vist ingen buketter der ikke vil tage sig godt ud i dem :-)
K.H. Fru Pedersen

Bente Holst sagde ...

Kære Matthias Emil. - Som altid, når det er dig, der arrangerer en buket, er den usædvanlig smuk. Du har virkelig et talent for blomsterbuketter :-)

Bente sagde ...

Hvor er du dygtigt til at sætte farver sammen Matthias Emil! Jeg har godt luret at de smukke grene med lav på, har samme farve som vasen/urtepotte de står i!
Det er bare SÅ flot! Selv hyacinterne har lidt af den samme farve i sig. Smukt med smuk på!

Jette sagde ...

Hej Mathias.Hvor er det bare smukke buketter du her viser.
Genialt med grene og de dejlige hyacinter..........og så de flotte grønne vaser.Du kan bare det med blomster.
Godaften knus Jette

Min Grønne Verden sagde ...

Hej Mathias Emil
Hyacinterne og lavgrenene klæder hinanden særdeles godt, og vaserne understreger jo bare det hele.
God aften.
Mange hilsner
Anita

Tina Pedersen sagde ...

Meget smukke buketter og hvor matcher de fint vaserne. Lækkert! Du kan dit kram. :-)

Nette sagde ...

Det ser rigtigt godt ud Mathias Emil!

Tante Mali sagde ...

Hi Dear,
what a nice combination the old wood and the innocent hyacinths. Verry charming.
Thank you for sharing it.
Have a good time
Elisabeth

pia rasmussen/bienogblomsten sagde ...


ME LOVE .....

Susan Durup sagde ...

Hvor er det smukt.... og godt tænkt.
Tak for kigget
Hilsen Susan

Vigdis sagde ...

God ide med vakre mosegrodde grener sammen med Hyasinthene! Jeg tror sannelig jeg må ta meg en liten tur i skogen for å finne noen grener også :)

Laleh Molander sagde ...

Hej Mathias
Hvor er det nogle skønne buketter. Dejligt med de rolige farver, der er perfekt matchede. Jeg er dybt misundelig! :-)

Eliane Petersen sagde ...

Kære Mathias Emil.
Hvor er det en fantastisk smuk buket. Både farverne i vasen, grenene og hyacinterne spiller så smukt sammen. Du er meget dygtig til at sætte tingene sammen.
Vi var i går hos Allestedlund i Odense C og købte en rigtig smuk buket af helt friske blomster. Du har fuldstændig ret.......det er en dejlig forretning og ikke spor dyr.
Mange hilsner fra Eliane.

Josefine H. Lange sagde ...

Så fint!

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres hilsner og ros. Mit mål er nået, hvis I her ved mig føler jer inspirerede til selv at gå i gang. Og det er slet ikke svært!
Buketterne her tog fem minutter at arrangere, og så var det blot at bære dem ud i haven. Desuden er der kun blomster for få kroner, så hvorfor ikke bare gøre det?
Mit bedste råd når man arrangerer buketter er, at tænke over farverne. Matcher de, er det let at få et fint resultat.
Kære Elaine,
Det glæder mig at I har besøgt Allestedlund og også fandt stedet ganske skønt.
En kærlig hilsen til jer alle,
Mathias

Altanhaven sagde ...

Hej Mathias Emil.

Meget smukke buketter og billeder du viser frem! :)
Det er ren forår og en lise for sjælen.

Ha' en rigtig dejlig dag.
Solskinshilsner
Ane