tirsdag den 11. februar 2014

En duft af forår

Skal jeg nævne en af mine absolutte yndlingsblomster her i foråret, må det blive hyacinter. Jeg kan så godt lide duften, deres buttede udseende og så holder de godt.



Her har jeg plantet en hel kurvfuld hyacinter i skåle og urtepotter. Til at dække jorden af med, har jeg brugt groft sand fra stranden. Efter jul synes jeg, at sandet passer sig bedre end det traditionelle pudemos.


I disse dage med regn og slud, er det også rart med ild i pejsen. Lyden er så dejlig. Ofte slår jeg lågerne op og ligger bare på sofaen og nyder varmen, flammerne og den hyggelige knitren.


I den fine kobberskål har jeg plantet tazetter, som jo også dufter, og på fadet ligger pyntegræskar. De har ligget ude hele vinteren, men holder endnu. Det er da utroligt!


Ilden vil jeg lade blusse videre til langt ud på aftenen, læse frøkataloger og drømme mig væk til lunere og mere blomsterrige tider. Hav en rigtig god aften.


9 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Hej. Det ser bare godt ud. Og det lader til, at du ved, hvordan man hygger!

Bente Holst sagde ...

Dejligt og hyggeligt! - Vi har også tit ild i pejsen i denne tid :-) Kobberskålen er jeg helt vild med. Hvor har du købt den? Kh. Bente

Linda Borg sagde ...

Skønt med hyacinter - dem holder jeg også meget af! Dejligt, at du forstår at hygge dig og nyder livet :)
Kh Linda

Mathias Emil sagde ...

Hej Bente, dejligt at også I forstår at hygge jer. Skålen er fra Accantus, og jeg har købt den ved Allestedlund i Odense. Du kan prøve at Google en forhandler.
Kh Mathias

Nana Hecquet sagde ...

Ja, er vi ikke heldige at vi har overskud til at skabe forår inden døre?! Dine billeder er smukke!

Bettinna - Blomsterbloggen sagde ...

Hej! Hvor er det bare en fin blog! Fine opstillinger og rigtig lækre buketter :-) En fornøjelse at se på.
Bedste hilser fra Bettinna

Frk. Anemone sagde ...

Stemning for alle pengene - hvor er det dejligt :)

Tina Pedersen sagde ...

Smuk gennemført opstilling :-)

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Tak for jeres hilsner :-)
Kh Mathias