søndag den 9. februar 2014

En flamboyant buket

Af og til får jeg en sådan trang til blomster, jord og planter, at jeg med det samme må invadere den nærmeste blomsterbutik, planteskole eller gårdbutik jeg møder på min vej. Sådan får jeg det cirka en gang om ugen.


I sådanne tilfælde af akut blomstertrang, køber jeg det smukkeste jeg kan finde og lader resten ligge. Det er der gennem tiden kommet meget godt ud af - men sandelig også en masse roderi. 



For det er jo netop sådan med smukke ting, at selvom de bliver samlet op og bragt med hjem, passer de ikke nødvendigvis sammen. Imidlertid synes jeg, at farverne her harmonerer fint. I dag har vi røde tulipaner, mandstro og rød kornel samlet i en keramikkande fra Bornholm.


11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Mathias Emil.
Det er en ualmindelig smuk kande du har sat dine smukke blomster i.
Jeg kan godt lide at du sætter rød kornel i buketten, det giver den lige det sidste...
Meget flot til den røde væg.
Mange hilsner fra Eliane

Tina Pedersen sagde ...

Usædvanlig smuk sammensætning. Ser vanvittig flot ud!

Bente Holst sagde ...

Det ser da helt vidunderligt godt ud med de røde blomster op mod den røde væg! En smuk sammensætning, som Tina også siger - og kanden er jeg vild med!

Linda Borg sagde ...

Kære Matthias Emil
En meget smuk buket, du her har sammensat og meget fint med spejleffekt og den røde væg bagved - det er virkelig flot!Du har et stort for at sammensætte farver og former - båden indenfor og udenfor :)
Jeg har samlet potter i massevis til priklingen, men ved godt med mig selv, at jeg ikke kan overkomme at prikle alle frølinger. Derfor har jeg besluttet kun at tage de bedste og stærkeste. Får jeg for mange, forærer jeg væk :)
Glæder mig til at se/lære mere om såning og have i det hele taget her på din skønne blog!
God søndag til dig :)
Kærlig hilsen Linda

Linda Borg sagde ...

Ordet talent mangler i linje to - stort talent...

Frøken Solhat sagde ...

Uha ....den trang kender jeg alt for godt - men formår ikke at gøre det så smuk som du.

Knus Dorthe

Heike Ebner-Therkelsen sagde ...

Sikke en fantastisk smuk buket, og hvor passer den godt til den røde væg. Det glæder mig specielt meget at se, at jeg ikke er den eneste der tør male mine vægge knaldrøde.Hvorfor skal vi kun have farver på ude i haven? Lad os tage farverne med ind, så blomsterne rigtig kommer til deres ret.
Hilsen Heike

Henrik sagde ...

Farve må vi have, og du forstår så sandelig at give en habil dosis. Der er helt klart en tendens til for meget hvidt-gråt-sort og chrom, lige fra huse, biler til de forfærdelige granitskærver i forhaverne. Vælg det "sikre" med hvide vægge, det lysner i vores huse....muligvis men hvor blev varmen af den har vi da mindst lige så meget brug for.
Henrik

Anette Krogh Pedersen sagde ...

En rigtig skøn og glad buket.

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Fantastisk buket. Jeg vil hugge din idé og bede min blomsterhandler lave en der minder for den bli'r man da i godt humør af!!

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres hjertevarme hilsner. Jeg er så glad for, at I har lyst til at hilse på.
Med hensyn til kanden, så er I de eneste der synes at den er køn. Ganske vist kan jeg godt selv lide den, men min mor truer med at skubbe den på gulvet, næste gang hun tører støv af - og min far synes at den er hæslig!
Sådan er det med smag og behag.
Kan I have det rigtig godt,
Kærlig hilsen fra Mathias