lørdag den 15. februar 2014

Winter wonderland

Forleden var jeg atter på besøg ved Allestedlund, og der må man virkelig sige, at foråret har kigget forbi. Ganske vist er det vinter lidt endnu, men det er altså tilladt at tyvstarte.




Overalt står blomstrende forårsvækster i fine skåle og bakker, blomstrende grene er sat til drivning i spande, og inde venter et overdådigt flor af alverdens afskårne sager, citrustræer, orkidéer, lys og brugskunst.



Ovenfor står smukke franske tulipaner og nogle gamle patinerede potter, som Nikolaj får speciallavet her på Fyn. Der er altså en venlig gartner der har sagt ja til, at patinere potterne på forhånd. Garanteret en noget sær forespørgsel for en garvet handelsgartner.




Allestedlund er sådan et rigtig farligt sted, ja, nærmest en bermudatrekant for mennesker med kærlighed til alt der blomstrer, skønt interiør og anderledes kuriositeter.




Jeg ved ikke, om Joo og Niklolaj holder deres eget lille Vinter-OL uden for butikken, men klar står ihvertfald kælke, ski og store læderbolde ligger klar i gamle trækasser.




Jeg vil love, at jeg vender frygteligt tilbage i morgen med en masse flere billeder fra butikken. Og I skal være så rigtig hjerteligt velkomne til at læse med. God weekend.




13 kommentarer:

Linda Irving sagde ...

Ohhh Mathias, hvilket paradis for det blomster og havehungrende folk.
Jeg glæder mig til at se mere :-)
God weekend fra Linda

Bente Holst sagde ...

Uha Mathias Emil - det er godt nok en fristende butik :-)

Bettinna - blomsterbloggen.dk sagde ...

Hold da op en lækker butik! Den vil jeg huske til næste gang turen går til fyn.

Birgitte sagde ...

Hej Mathias. Det ser spændende ud, sikke en butik. Glæder mig også til at se mere.

Susan Durup sagde ...

Jeg tror også jeg ville forsvinde i den bermudatrekant..... helt og aldeles.
Jeg må lige undersøge hvor butikken ligger.... den må jeg opleve en gang.
Mange forårsagtige hilsner fra Susan

Sussi.Sussinghurst sagde ...

nøøøøøj hvor er det fint med de franske tulipaner og de blomstrende grene..... jeg vil altså også se den butik :-)

Anette Nielsen sagde ...

Hej Mathias Emil!
Så lækker en butik du har fundet dig, rå rustik og blomstrende, vældig klædeligt, efter min smag. Holder virkelig af de patinerede potter, som også var et stort hit først i 90´erne;-). Holder af at kigge dine oplevelser fra butikken, og vil kigge med næste gang også.
Mange hilsner Anette(www.anettesflora.blogspot.dk)

Anette Nielsen sagde ...

PS Skønne billeder:-)

Min Grønne Verden sagde ...

Hej Mathias Emil
Ja det ser da virkelig ud til at være et farligt sted ;0) Men jeg er nu alligevel glad for at du introducerede mig til dette dejlige paradis for have- blomsterelskere, for det er vist et sted der er godt at kende hvis man kommer på de kanter.
Tak for "turen" og tippet.
God aften.
Mange hilsner
Anita

MrsDahl.com sagde ...

Åh... der må jeg altså forbi engang! Og tak for super sønne billeder som altid.
KH Linda - Mrsdahl.com

Nette sagde ...

Kære Mathias

Det ser i sandhed ud til at være et særdeles farligt sted, og din beskrivelse af at det er som en Bermuda trekant er rigtig fin, for jeg kunne sagtens blive helt fortabt et sådant sted. Det sted må jeg lige Google.

På alle måder et supergodt indlæg!

Tina Pedersen sagde ...

Vidunderlig butik, intet mindre. Jeg køber også helst blomster hos blomsterhandleren. Min erfaring er også, at de holder bedre. Jeg har tit buketterne i 10-14 dage. En enkel gang købte jeg hortensia afskåret og de faldt simpelthen sammen da jeg kom hjem. Jeg prøvede alt men lige meget, tænk butikken tilbød, at jeg kunne få pengene tilbage. God service.

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Tak for jeres hyggelige hilsner. Tænk - jeg bliver simpelthen så glad hver gang I skriver til mig! Er også lykkelig for, at jeg her på bloggen kan være med til at inspirere og sætte gang i lidt forårsstemning. Hav det rigtig godt,
Kærlig hilsen fra Mathias