onsdag den 5. marts 2014

Alt godt kommer i papkasser

På denne tid af året er noget af det bedste jeg ved, at købe frø, løg og knolde ind til sommeren der kommer. Det er med andre ord nu, at der skal spændes op til det helt store blomstermaleri.


Forleden fortalte jeg om den farveholdning jeg vil forsøge at bevare ved indgangen til vort hus. Her skal farverne være især pink og bordeaux, så derfor vil flere af georginerne passe fint ind der.


De lyserøde vil jeg placere andre steder, men går det som det plejer, rykker jeg rundt til det passer og til man ikke får ondt i øjnene af at se på arrangementet. Det er nemlig sådan, at der foran huset er fliser, så alt står i krukker og potter.



Krukkehaven er noget jeg hvert år forbedrer og leger videre med. I år altså i bordeaux og pink farver med et strejf af himmelblåt. Dahlierne sætter jeg til forspiring så snart jeg får tid, og jeg glæder mig allerede utrolig meget til de (forhåbentlig) står i fuldt flor.


Har I lyst, kan I se hvordan der så ud foran huset sidste år, da georginerne blomstrede, ved at klikke på det lille markerede felt her og her. Rigtig god fornøjelse.

12 kommentarer:

Anna Vibeke sagde ...

Sikke et sortiment du har købt, du kommer til at kunne binde de flotteste buketter til somer.
Mange have hilsner

merrymad Thomsen sagde ...

lækre dahliaer, jeg er ret vild med franz kafka :)
KH
Marianne

Linda Borg sagde ...

Det bliver jo så smukt, så smukt! Ikke at det ikke også var det sidste år - det var det - var især vild med de brændte farver!
Hvor mange krukker har du egentlig gang i? Kan forestille mig, at det er en hel del for at opnå effekten med det bølgende blomsterflor. Helt forrygende er det, og dit farvevalg for i år er helt suverænt op mod husets blå farve.
Hvordan mon det går med dine staudefrø? jeg nærstuderer mine bakker hver dag, men kan ikke rigtig se noget endnu.
Kh Linda

Laleh Molander sagde ...

Sikke en fest det bliver. Hvor ser det godt ud, og farverne er strålende smukke. God dag

Bettinna - Blomsterbloggen sagde ...

Det er da lige som juleaften at modtage sådan en kasse.
Rigtig god arbejdslyst med planlægningen.

Linda Irving sagde ...

Det bliver spændende Mathias at se hvad du kan vise os af flotte farvesammensætninger i år..jeg glæder mig til at blive inspireret af dig.
Rigtig dejlig dag
Kh Linda

Anonym sagde ...

Hej Mathias Emil
Jeg bider mærke i, at du skriver om at 'spænde op til maleri'. Det er jo et professionnelt udtryk, så måske er det dig, som har malet de malerier i dit hjem, som du omtalte forleden?

Det gør mig så glad, at et ungt menneske sætter pris på at have malerier på væggene. Som kone og (sviger)mor til tre professionnele bidlledkunstnere i familien og med mange kunstnervenner- og bekendte føles det træls, at deres forretninger går lidt sløvt i disse tider, hvor rigtig mange yngre mennesker lever med næsten helt tomme vægge. Jeg forstår det ikke, for der er da tilsyneladend penge nok blandt folk til alskens pyntegenstande for ikke at sige tingeltangel. Er det mon, fordi man afskrækkes af noget, man skal tage stilling til, eller synes man måske, at man ikke har tid til at finde ud af, hvad man kan lide? Økonomisk behøver det i hvert fald ikke at være en udfordring, for kunst er rørende billig - ikke bare ift det arbejde, der er lagt i det,
men også i sammenligning med alt andet, vi omgiver os med i vore hjem.

Hvorom alting er: Det glæder mig, at du ikke er kunstforskrækket - og jeg glæder mig altid til at se, hvad du nu har fundet på med dine planter og farver.
'
Rigtig Glædeligt Forår
Jytte
www.danishknitdesign.com

Birgitte Sværke Pedersen sagde ...

Og, gerne i store papkasser forestiller jeg mig :-). Det bliver så godt med sommerens krukkehave fyldt med dahliaer.

/Birgitte

Mette Schmidt sagde ...

Hej Mathias. Hvor ser det smukt og spændende ud. Jeg har også planer om at få bestilt nogle georginer ved Blomsterverden.dk.
Kh Mette

Tina Pedersen sagde ...

Det bliver en vidunderlig krukke fest :-) har set dine linkede indlæg, fantastiske krukke arrangementer.

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres søde kommentarer og interesse. Jeg skal selvfølgelig nok vende tilbage når der begynder at ske lidt med de tørre knolde. Snart skal de pottes op og begynder forhåbentlig at spire!
Kære Linda, jeg må indrømme, at der ikke er tal på hvor mange krukker vi har. Vel omkring 200 i fornuftig størrelse og så en masse små. Jeg vender tilbage med nyt fra drivhuset snarest!
Kære Jytte, tak for din kommentar og mange andre i øvrigt. De er altid en glæde at læse. Førhen har jeg selv malet en del, både store og små malerier. I dag er de feste solgt, men vi har da et par stykker hængende. Ellers er vort hjem fyldt med kunst af både kendte og ukendte kunstnere. Alt valgt med hjertet.
En kærlig hilsen til jer alle,
Mathias

Hans sagde ...

Hvor må du bare glæde dig til hele din have står i fuld flor :-)