søndag den 23. marts 2014

De dejligste hvide skyer

Sidste søndag sad jeg ved en femtiden på vej hjem i toget fra Sjælland. Det var ret koldt og blæsende i vejret, og ingen blomster var at se i det sjællandske landskab. Ihvertfald ingen hvide skyer af dem.



Men det var der lige så snart, at jeg kom over broen og atter var på Fyns land. Da var mirabellerne nemlig sprunget ud. Tænk sig - mirabeller midt i marts!



De smukke hvide blomster har pyntet lige siden. Duften synes jeg ikke er den dejligste, men så står buketterne bare ude. Jeg kan nemlig ikke lade være med at plukke.


Således er der i buketten her mirabeller, hvidtjørn, blade fra kamelia og hvide tazetter. Hvor er det dejligt atter at kunne frådse i blomster fra haven.

10 kommentarer:

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Nå - ja så må vi Sjællændere flytte til Fyn, vi vil også ha' tidligt forår..... mon I har plads til os. Det er en fantastisk buket du har lavet dér.

Vivi sagde ...

Her ovre i det midtjyske bemærkede jeg først mirabelleblomsterne i fredags, men da stod de også i blomst mange steder :-)

Laleh Molander sagde ...

Det ser meget skønt ud. Krukken passer perfekt til baggrunden. ja, det er dejligt nu, hvor vi igen kan lave buketter af egen avl ;-)

Frøken Solhat sagde ...

Så smukt med hvide skyer både i din vase og i landskabet.....det er en skøn tid og det hele bliver bare bedre og bedre for hver dag der går ;0)

Knus Dorthe

Lone sagde ...

skøn buket, mathias :-)

Anonym sagde ...

Næh,'hør'nu!
Mine første mirabeller sprang da også ud i fredags så langt nord på på Sjælland, som man kan komme, i Rørvig altså. Nå ja, det var kun to træer i hækken i den ene side af haven, men de var der altså!
Og nu glæder jeg mig så, til hækken på den anden side springer ud lige om lidt. Der er 100 m på hver side, og oven over mit Tehuset hænger grenene helt over taget som sneskred eller noget, en kinesisk eller japansk maler kunne have fået øje på. Det er et fantastisk syn hvert forår, og jeg fejrer det som japanerne gør, når deres kirsebær springer ud.

Sidst på sommeren vader jeg så rundt i modne frugter, som rutcher ned fra taget, og det er ikke så spændende, men roserne, der står under tagskæget har godt af dem.

Rigtig Glædeligt Forår
Jytte
www.danishknitdesign.com

Trine M sagde ...

Kære Mathias
Dejlige forårsbilleder :) Jeg har også haft mirabellegrene inde - syntes de dufter dejligt, men det var ikke alle i husstanden som var enige med mig ;)
Håber at alt er vel hos jer.
Kærlig hilsen Trine

Jette Hollesen sagde ...

Hej Mathias
Det er nogle dejlige foto af hvide buketter. Jeg elsker selv buketter i det fri- det giver sådan en fin stemning i haven.
JetteMajken

Landbohaven sagde ...

Smuk buket.
Her blomstrer mirabelletræet også. Krydser fingre for frosten ikke ødelægger blomsterne.
Ha´ en god dag.

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres lune hilsner. Det er så dejligt, at I har lyst til at hilse på her på bloggen. Jeg holder meget af at læse hvad I skriver, så bliv endelig ved med det.
Kære Trine,
Hyggeligt, at du hilser på og læser med herinde. Her har vi det godt, og nyder forårets komme. Hils alle dem jeg kender :-)
En kærlig hilsen til jer alle fra Mathias