lørdag den 8. marts 2014

Et lille stykke af himlens blå

Indtil for ganske nylig har jeg egentlig ikke brudt mig om stedmoderblomster. Alene navnet har virket afskrækkende på mig - så hellere de små, yndige hornvioler.



Men det er jo i grunden ikke helt retfærdigt, for stemoderblomsterne har så mange kvaliteter. De findes i et utal af smukke farver, blomstrer længe og så sår de sig selv mange hyggelige steder.



Særligt er jeg vild med de blå, lilla og bordeaux varianter, og synes at de flerfarvede gule og orange kan virke lidt anmasende. Men brugt rigtigt, er ingen blomster grimme.



I det hele taget har jeg altid været forliebt i blå blomster. Det er da også mit prompte råd, når jeg bliver spurgt om hvad jeg synes, at man skal plante i sin have.



Plant noget blåt - så er himlens farver spejlet smukt i haven. God weekend.

5 kommentarer:

Sussi.Sussinghurst sagde ...

- elsker duften af stedmoderblomster - elsker de små ansigter
- hader at skulle vælge imellem alle de dejlige farver

Anonym sagde ...

Du har ret:Brugt rigtigt er ingen
blomster grimme.

Tina Pedersen sagde ...

Endnu en gang spændende og dejlige billeder fra Stedmoder nuseriet :-)

Bettinna - Blomsterbloggen sagde ...

Er helt enig med dig i at de bordeaux er virkelig skønne. Jeg har lige lavet et board på Pinterest med blomster i netop den farve. God weekend. B

Tulle sagde ...

Hornviolerne er også mine favoritter, men jeg synes at der efterhånden er kommet så mange spændende stedmoder, at jeg godt kan lokkes....! De krøllede er jeg pjattet med. Har set dem flere steder allerede, kan ikke forstå min leverandør ikke kan skaffe dem... hmf! Må eje ,-)