tirsdag den 25. marts 2014

Forårspoesi

Hvert år er det noget helt særligt, når anemonerne springer ud. Her i skoven står de smukt og er netop vågnet op til dåd. De er tidligt på den i år, men ikke desto mindre er det et kærligt gensyn.


Jeg holder så meget af denne lille vækst. Måske særligt de fine, blå balkananemoner - men der er mange smukke. Besøg eventuelt Frk. Anemone, der ved rigtig meget om netop anemoner og tager nogle dejlige billeder.


Har I lyst, kan I også se tilbage til sidste år her på bloggen. Da blomstrede anemonerne sidst i april, og var lige akkurat så kønne som her. Klik her for at besøge Frk. Anemone og hendes blog. Klik her for at gå til mit arkiv her på bloggen.

7 kommentarer:

Laleh Molander sagde ...

Det er smukt, med en skovbund fyldt med anemoner. Jeg glæder mig til de kommer frem her hos os :-)

Bente sagde ...

Ja det er umådeligt tidligt - og jeg har netop lige læst, at bøgen er sprunget i på Fyn. Så det er endnu tidligere.
Det er helt mærkeligt, at det sker før og før!

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Dejligt med sådan en overflod af forårsbebudere!

Frk. Anemone sagde ...

Hej Mathias, hvor er de bare smukke de hvide skovanemoner :) Det er bare helt fantastisk tidligt - jeg forstår næsten ikke at det kan være sandt allerede, men jeg har nu også selv set nogle af skovanemonerne på min cykelvej til arbejde.

Der er ikke noget så berigende som anemoner om foråret, det er en ægte naturblomst med FORÅR i.

Tusind tak for omtalen og linket til min blog - ja, jeg er meget glad for de blå anemoner :)

kh Ulla

Vivi sagde ...

Anemonerne er helt fantastiske, når de dækker skovbunden så langt øjet rækker med deres fine hvide blosmtertæpper :-)

Anette Nielsen sagde ...

Så også sådan et hvidt tæppe af anemoner i går! Et helt igennem dejligt syn:_)

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Vi kan vist hurtigt blive enige om, at anemoner er noget af det skønneste! Nogen gange skal man virkelig huske, at nyde de små ting i livet...
Jeg sender en kærlig hilsen i jeres retning :-)