mandag den 3. marts 2014

Friske farver er et must

Lige så længe jeg kan huske, har vort hjem været fuld af farver. Her har altid været kunst på væggene, og vi har altid haft friske blomster stående.


Det vil jeg tage med mig, når jeg engang vælger at flytte hjemmefra. Husk på - jeg bor endnu hjemme ved mine forældre, og det er i deres have, at jeg leger gartner.



Efterhånden har jeg også overtaget indretningen af huset, hvilket ingen synes at have noget imod. Hvem kan da også have noget imod blomster, vaser og malerier i levende, glade farver?


I krukken her er det blot tulipaner og lidt forsythia fra haven. Hvorfor mange vrænger på næsen ad den solgule busk, forstår jeg ikke. Gul er da sådan en optimistisk farve!



I æggene har der engang været lækre, fyldte chokolader. Men de er selvfølgelig spist. Nu pynter de i stedet i tiden her op til påske. Jeg synes, at det er okay at tage højtiderne lidt på forskud - særligt hvis der følger chokolade med.

13 kommentarer:

Anna Vibeke sagde ...

Hvor er det flot og frækt med det røde og gule blandet sammen i dine opstillinger.
Mange have hilsner
Anna og Vibeke

Anette Nielsen sagde ...

Skønne billeder, dejligt syn, og ELSKER ganske enkelt farver. Det er en fornøjelse at følge dig Mathias Emil!
Hilsner fra Anette

PS chokolade er nu heller ikke værst:-D

Nana Hecquet sagde ...

Jeg elsker altså også forsythia, og jeg har også ofte undret mig over alle dem der ikke kan lide den skønne, glade busk. Men sådan er det jo med smag og behag ...

Laleh Molander sagde ...

Flot og enkel sammensætning med power. Livet er sjovere, hvis man ikke har farveskræk :-)

Bente Holst sagde ...

Hvor ser det godt ud! - Du er bare så dygtig til at sammensætte glade farver :-) God mandag aften!

Bruuns Have sagde ...

Dejligt med alle dine farver, man bliver glad af at kigge på dem. Kan også godt lide at du ikke er farveforskrækket :-)

TANTE GRØN sagde ...

Kære Mathias.

Din farveglæde er en dejlig energi- og humørtransfusion. Sådanne farvestærke og smukke billeder går lige direkte ind og påvirker serotin- og endorfin-balancen i hjernen, er jeg sikker på.

Solelskende hilsner

merrymad Thomsen sagde ...

Gul høre da påske til, og både den gule farve og æggene klæder hinanden.
Jeg bor også sammen med min mor, med min mand og børn, men jeg er flyttet tilbage efter min far er død. Der er mnange gode ting ved sådan et fælleskab, men også mange udfordringer. Dejligt i kan deles og hygge jer.. jeg ville nu heller ikke klage over din indretning.
KH
Marianne

Bente sagde ...

Det er en dejlig livsglad dekoration med tryk på glad. Jeg er også glad for min forsythiabusk og for min min ranunkelbusk - den der har gule duske, som blomster.
Jeg har også Sommersby æggene - og som hos dig - er chokoladen også forlængst forsvundet!
Det er da skønt for dine forældre - når de nu har sådan en kreativ søn. Så er det da bare om at udnytte dit talent indenfor hjemmets fire vægge!

Landbohaven sagde ...

Dejlige billeder.
Man kan da kun blive i godt humør af at kigge på de mange skønne farver.
Ha´ en god dag.

Birgitte og Kaffekoppen sagde ...

Sikke smukke farver. Jeg glæder mig til at følge dig fremover. :-)
Rigtig god uge
Kh Birgitte

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Er du da tosset hvor der er knald på farverne - SKØØØØØNT - tak for synet

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres solelskende, glade og hjertevarme hilsner. De glæder!
Hav det rigtig godt,
Kærlig hilsen Mathias