fredag den 7. marts 2014

Millioner af små glade ansigter

Hvert forår er det efterhånden blevet en tradition, at jeg kører inden om Gartneri Landstedet her på Nordfyn, for at indkøbe friske hornvioler, primula, stedmoder og så videre til de første forårskrukker.




I år er ingen undtagelse!



Gartneriet ligger på Bogensevej, når man kommer fra Næsby og kører mod Bogense. Det ligger lige ved vejen, og kommer I på de kanter, synes jeg, at I skal slå et smut forbi.




Da jeg i går rundede stedet på vej hjem fra skole, havde jeg medbragt mit kamera og bedst som jeg stod og spurgte om jeg måtte tage et par billeder, blev jeg inviteret bag om kulisserne.



Det var enormt interessant og spændende at høre Jens, der har Gartneriet, fortælle om hvordan man gør på sådan et stort sted.


For eksempel kan jeg nu fortælle, at der hvert år dukker en ti nye sorter frem blandt de mange tusinde der produceres. Det er såkaldte sports og de er lidt sjove og meget anderledes. Dem kan der avles videre på, hvis de viser sig at kunne noget særligt.


I morgen vil jeg vende tilbage med lidt flere billeder. Blandt andet af de mest fantastiske stedmoder. Jeg har også et indlæg om primula parat!




Indtil da vil jeg ønske jer rigtig god fornøjelse med jeres egne blomsterindkøb. Husk ikke at spare på mængderne - for det er da flot, når de står som her. I millionvis!




15 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Mathias
Taj fordi du tog os med i gartneriet, det var spændende, en masse dejlige billeder af hornvioler og stedmorblomster.
Kh Lisbeth

Tina Pedersen sagde ...

Hej Mathias
Hvor vidunderligt, fantastisk skue tak for det! Det må være interessant at se bag kulisserne. God weekend!

Vivi sagde ...

Det ser jo helt fanastisk ud :-) Det er vist heldigt, jeg ikke bor lige i nærheden, for så ville det da ende med, at jeg købte mig fattig i hornvioler ;-)

Bente Lund sagde ...

Nu er jeg vist nødt til at tørre tastaturet af for alt mit mundsavl!

merrymad Thomsen sagde ...

jo de er smukke.. men det er nu også pænt når der kun er en enkelt :)
KH
Marianne

Linda Borg sagde ...

Hold da nu op et skønt syn - det bliver man da bare glad i låget af at se på :)
Kh Linda

Jette sagde ...

Hej Mathias.WAuW et skønt syn.........det er noget andet end supermarkedernes små krukker.
Er spændt på at se hvor mange af de skønne blomster der kom med hjem.God weekend knus Jette

Bente Holst sagde ...

Det ser helt fantastisk ud :-)

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Wau sikke en skønhed. Nej man skal ikke spare på hornvioler og stedmoderplanter. De giver så stor glæde så længe. Tror faktisk at det er de planter jeg planter flest af hvert år :-) Elsker dem i både krukker og bede.
Rigtig god weekend.
Kærlig hilsen Anette

Susan Durup sagde ...

VILDT FANTASTISK.....intet mindre.
Sikke et syn og sikker spændende at få lov at komme med om bagved.
Jeg ville bestemt lægge turen forbi hvis jeg sådan bare lige kunne.... men vores weekendtur går vist til keramiker LoPe ved Lemvig, og Livsstil på Sparregård ved Års. Og det er jo ret den modsatte vej :-)
Men skøn weekend... og god fornøjelse med dine indkøbte blomster.
Knus Susan

Linda Irving sagde ...

Emil, du frister med dine billeder..det er jo helt vildt hvor mange der der. For første gang tænker jeg, godt der er en bro mellem os for ellers skulle mi lille bil hurtigt finde vejen til alle de små skønheder.
Rigtig god fornøjelse med plantningen.
Kh Linda

Hanne Josefsen sagde ...

Det er min lillebrors gartneri

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Det er en sand fornøjelse og daglig glæde, at I har lyst til at skrive til mig her på bloggen. Det er jeg meget glad for.
Rigtig god shoppetur til Susan.
I andre må også have en rigtig god weekend,
Kh Mathias

Laleh Molander sagde ...

Hvor er du heldig. Det ser himmelsk ud. Nu ved jeg, hvor søndagsturen går til. Tak for tippet ;-)

Jeanette Henriksen sagde ...

Faldt lige over din blog og var nød til lige at smide en kommentar..

Det er første gang jeg er forbi, men skal nok lige kigge mig lidt mere omkring..

Jeg Bor selv i otterup i lejlighed.. Vi er igang med at finde noget andet at bo i, netop fordi jeg trænger til et lille have.. ;)

Cool blog.. ;)

Knus.