mandag den 31. marts 2014

Små indkøb må der til

Noget af det sjoveste her i foråret synes jeg er, at tage på planteskolen eller i havecenteret efter nyt til havens krukker og bede. Jeg gør det ofte, og efterhånden har vi en del blomster i haven. 


I dag har jeg blandt andet købt lidt hvide og koldt gule blomster, som jeg vil bruge i min krukkehave langs vort skur. Her er der let skygget, og således tænker jeg, at de skære toner vil lyse op på en god måde.


Det er stærkt inspireret af Claus Dalbys bog "Den hvide have", at jeg i år eksperimenterer med det hvide og koldt gule. I krukkerne vil jeg blandt andet bruge hosta, roser, mamelukærme og ærteblomster samt kodriver, forglemmigej, violer og bellis som I ser her.


Jeg skal nok vende tilbage med flere billeder, så snart jeg har fået plantet og gjort ved. Indtil da vil jeg ønske jer en rigtig god dag ude i jeres egne haver.

8 kommentarer:

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Det ser lovende ud. Jeg er også en af de mange der har fået øjnene op for især de sartgule blomster, de hvide har jeg altid haft en svaghed for. Det bedste bed i min nye have er faktisk det gule. Glæder mig til at se hvordan resultatet med dine krukker bliver. Hilsen Dorthe

Laleh Molander sagde ...

Hej Mathias
Det bliver en fantastisk krukkehave. Hvilke roser har du valgt, og skal de også stå i skygge?
Glæder mig til at se billeder fra det.
Ha' en dejlig aften

merrymad Thomsen sagde ...

glæder mig til at se mere :)
KH
Marianne

Nanna's verden sagde ...

Hvor er det nogle smukke blomster som du har valgt. Jeg har også selv lige købt roser og stedmoder til min terrasse :-)

Mathias Emil sagde ...

Dejligt at jeg ikke er den eneste, der er faldet for det sartgule. Ligeledes det at dyrke roser i krukker.
Kære Laleh,
Nogle roser kan sagtens gro i delvis skygge - eller vandrende skygge, som det er tilfældet på min terrasse. F.eks. er der mange smukke mosroser, der vil klare sig glimrende der. Prøv at kig på Rosenposten.dk og du vil blive overrasket over udvalget :-)
Jeg glæder mig til at vende tilbage!
Kh Mathias

Anonym sagde ...

Hey there would you mind lettkng me know which wweb host you're using?
I've loadedd your blpog in 3 different browsers and I must say this blog
loads a lot quicker then most. Can you suggest a good internet hosting provider at a fair price?
Thanks a lot, I appreciate it!

My page ... Venus Factor Review

Anonym sagde ...

It's actually a nice and helpful piece of info. I'm glad that you just shared this helpful info with us.
Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.


Here is my site: world of warplanes download for free

Anonym sagde ...

Thanks for sharing your thoughts about dukan diet. Regards

Review my homepage; anti inflammatory diet