tirsdag den 18. marts 2014

Som den fedeste velour

Der er altså noget ved den bordeauxrøde farve, som virker lokkende på mig. Jeg kan ikke lade være med at blive nysgerrig og få lyst til at mærke, dufte og næsten smage når jeg ser den.



Om det er de luksuriøse fornemmelser eller blot de tusinde kronblade i ranunklerne her, der gør det, ved jeg ikke. Men helt uimodståelige er de da. De er næsten for meget - og så alligevel ikke.


Her har jeg sat dem sammen med pink voksblomster og noget snebollebusk-agtigt grønt.



En kombination jeg synes dufter af friskhed, frodigt forår og en lille smule af dekadence.

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

flotte farver og flot buket.
Kirsten Odense

Birgitte og Kaffekoppen sagde ...

Hold nu op en smuk buket med smukke farver.!
Rigtig god uge :-)
Hilsener
Birgitte

Laleh Molander sagde ...

Meget skøn buket! Vasen er også meget fin ;-)

Susan Durup sagde ...

Det er de helt rette ord du beskriver buketten med. Farverne er helt unikke, og man får bare lyst til at rører ved dem.
Sådan lidt luksus.... af den helt nødvendige slags.
Mange forårshilsner fra Susan

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Flot buket. Jeg kender godt svagheder for den "fede"Bordeaux farve. Den fyldte ranunkel er da helt fortryllende.

Susanne Møller sagde ...

Super flot buket... Jeg er også vild med ranunkler... De er skønne...

Bettinna - Blomsterbloggen sagde ...

Lækker, lækker buket! Og vasen passer perfekt til!

merrymad Thomsen sagde ...

det er dejligt når blomster drager ... kan det blive for meget .. hvorfor skulle det blive det ? det vigtigste er vel de bringer dig glæde. smuk er den.
KH
Marianne

muuttopalvelu sagde ...

Those rose are perfect to put in any part of your house they are truly bloom well,last time that we migrate in Helsinki i bought some rose and i put it in my dinning table but this one is more amazing on that rose the i bought.

I HAVEN HOS ♥ EVIGGLADE sagde ...

Ranunklerne er da to-die-for i denne buket, som bare er saftsusemig - lige til at spise, altså med øjnene :)

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres, som altid, søde ord. Dejligt at I kan lide det jeg lægger ud her på bloggen.
En anden dejlig ting ved ranunkler er forresten, at de holder meget længe inde. Buketten står endnu helt frisk her snart en uge efter!
Kh Mathias

Anonym sagde ...

Hvor er det smukt :)). Du er meget. Dygtig og så elsker jeg vasen hilsen iben