torsdag den 13. marts 2014

Sæsonens første

Normalt værner jeg om, at vi skal bruge årstidens blomster. Altså krysantemum, dahlia, hyben og smukke blade i efteråret...



Juleroser, amaryllis, kogler og tulipaner om vinteren...



Ranunkler, hyacinter, tulipaner, påskeklokker og franske anemoner i foråret...



Og alle de andre i sommerhalvåret. Men se her - årets første ærteblomster. Og så endda i lyserød. De dufter skønt og har den mest indtagende farve, synes jeg.



Så hvorfor nøjes. Jeg kunne ihvertfald ikke modstå fristelsen, da jeg så dem, og så har jeg sådan savnet duften. Alle blomster er fra Allestedlund, grenene er fra haven.

7 kommentarer:

Nana Hecquet sagde ...

Skøn buket! Og lækker vase!

Hav en god solskindag, Mathias!

Kh Nana

Bettinna - Blomsterbloggen sagde ...

Meget fine billeder og smuk opstilling med bøgerne. Håber du får en dejlig dag i det skønne vejr.

Zep sagde ...

Ærteblomster?! Hold da helt op, Mathias - jeg bliver helt misundelig (på den gode måde). Aldrig nogensinde før har jeg stødt på Ærteblomster i marts måned. Og tro mig, jeg ville have bemærket dem, da de er mine yndlingssommerblomster - en "skavank" siden barndommen ligesom med "Dorteliljerne" på denne årstid. Heldige dig :D

Hjerteligst

Nette sagde ...

Kære Mathias Emil

Dejlige billeder som er lige til at blive i godt humør af. Buketten er vild på den helt rigtige måde og farverne ...... ja, dem er jeg begejstret for ;-)

Laleh Molander sagde ...

Flot og yndig forårsbuket. Ærteblomster er bare et must i mine buketter. Kan ikke vente med at de kommer i haven.
Mange hilsner
Laleh

Tina Pedersen sagde ...

Eventyrlig buket, så fin og sart. Påskeklokkerne er nu også fantastiske i sin enkelhed. Er de fra haven?

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Tak for jeres altid hyggelige hilsner. Jeg er så glad for, at I synes om det jeg laver. Det betyder faktisk meget for mig :-)
Og JA - det ER altså ærteblomster og JA vi er i marts måned. Det er da fantastisk!
Kære Tina,
Nej, de er desværre ikke fra haven. Dem nænner jeg ikke at plukke af. De er fra blomsterhandleren.
En kærlig hilsen til jer alle,
Mathias