torsdag den 10. april 2014

Bare én til og så stopper jeg!

Noget af det vigtigste, mest givende og helt afgjort noget af det bedste ved have, synes jeg er forventningens glæde. Det at have noget at se frem til.


For selvom vi allerede nu har en mængde blomster i haven, kan jeg alligevel ikke lade være med, at glæde mig til det næste der skal til at ske, og det næste, og det næste...


I den seneste tid har jeg derfor gået og hamstret, købt ind og fundet gammelt guld frem. De små skatte har jeg så begravet under sorten muld i plastikpotter - georginer.


Det er nemlig nu, at de skal forspires for at komme ekstra tidligt i blomst. Enkelte er begyndt at spire, og så snart der er lidt grønt oven jorde, begynder det at gå rigtig stærkt. Det er jo lunt i drivhuset nu. Efterhånden har jeg omkring tres stående, men kan alligevel ikke lade være med hele tiden at købe lidt flere - bare én til...

11 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sagde ...

Hvilken overflod :) Åh, det er bare herligt at frådse i skønhed !

Deborah sagde ...

Meget spændende! Jeg er faktisk misundelig, men har ikke kræfterne til have mere desværre, så nøjes med altan. Hvor får du skiltene og pen ( går ud fra, det er en særlig) til at skrive på?? Jeg elsker at eksperimentere på et lille plan.

Anonym sagde ...

planter du dem i større krukker eller sætter du dem i jorden

Kirsten Odense

Laleh Molander sagde ...

Det er dejligt med alt det vidunderlige, der venter. Det er forventningens glæde, der gør foråret til en af de bedste årstider. Sikke mange krukker. Det bliver et vidunderligt syn, når alle dine georginer kommer i blomst. Klipper du toppene, for at de skal forgrene sig?
Ha' en dejlig aften.

Heidi sagde ...

Ja det er så skønt her i forventningens forår, at kigge på den sorte muld i potterne og glædes over de første små skud ;)

Birgitte sagde ...

Hold da op, du er da helt vild!

hagen vår sagde ...

Hei! Gjett hva jeg har gjort i dag? Satt dahliaer til forspiring. Fikk plutselig en fridag! Fortsetter i helga.
Hage er for meg i går, i dag og i morgen. Ha det godt med dahliaspiring og resten av hagen Mathias Emil! Anne

Eliane Petersen sagde ...

Kære Mathias Emil.
Vi har for et par uger siden sat de første dahlia i store krukker i vores udestue og der er allerede store toppe på. Vil klippe toppen ned i morgen, så de forgrener sig lidt mere.
Det bliver helt overdådigt, når alle dine blomstrer.
Mange hilsner fra Eliane.

Helle Caspersen sagde ...

Kender godt det med at man ikke kan stoppe, men liiige skal have en til - georginer er stærkt vanedannende.

Bente sagde ...

Det bliver da et sandt farveorgie hos dig i år!
Det bliver spændende at se!

Mathias Emil sagde ...

Hej Deborah - skiltene har jeg købt i Jem & Fix. Pennen er vandfast, og kan købes ved de fleste boghandlere. Rigtig god fornøjelse i din egen have!
Kære Kirsten - jeg vil plante en del over i større terrakottakrukker, når de er vokset til i drivhuset. Andre vil jeg placere i bedene hvor de farvemæssigt passer ind.
Hej Laleh og Elaine - ja, jeg klipper toppen af når de er vokset til. Enkelte afklippede toppe bruger jeg så til stiklinger, der vil give blomstrende planter til næste år.
Kære alle, mange tak for jeres hilsner!