onsdag den 23. april 2014

Som en hel lille have...

... Fuld af de skønneste sager i hvid og cremet gul.



I vort køkken har vi en del hylder, og som årene er gået, er de ikke kun blevet fyldt med mine kogebøger, krydderier og rejseminder. Nej, en enkelt hylde har jeg proppet helt fuld af små glasvaser.


Vaser, som akkurat kan rumme et par blomster. Vi bruger dem næsten hver dag, for ofte finder jeg en enkelt smuk blomst i haven, og ofte visner noget før andet i en buket.


I et sådan tilfælde er vaserne her helt perfekte.



I dag har jeg samlet nogle af mine køkkenvaser på et spækbræt, som naturligvis også er fra køkkenet, og har fyldt dem med hvad jeg kunne finde i haven. Som I ser er de forskellige blomster blandt andet hvide forglemmigej og bellis, lysegule kodriver, narcisser og tulipaner.



Synes, at arrangementet her minder om en hel lille have. En have hvor alt står vårgyldent, friskt og endnu ganske spædt. Tulipanerne er forresten `Super Parrot´ og narcisserne er af sorten `Salome´. De to er jeg lidt vild med.

13 kommentarer:

Mejrams! sagde ...

Vackert! Det är så fint att samla ihop blommorna så där. Ha en riktigt fin dag!/Merja

Frede sagde ...

Det ser superlækkert ud!

Frk. Anemone sagde ...

uhm.... jeg elsker de sartgule og hvide farver sammen. Du er godt nok lidt af en samler :) Det er så fint.

Bettinna - blomsterbloggen sagde ...

Hvor ser det lækkert ud! Meget sanseligt - passer godt ind i et køkkenmilijø ;-)

Bettinna - blomsterbloggen sagde ...

Hvor ser det lækkert ud! Meget sanseligt - passer godt ind i et køkkenmilijø ;-)

universalsine.com sagde ...

Hvor ser det fint ud.. Jeg har også en forkærlighed for disse små vaser, men mine ender som regel i et skab og bliver desværre brugt alt for lidt..

Laleh Molander sagde ...

Smukt :-)

Jeanette Henriksen sagde ...

Helt Utrolig smukt.. I want.. :P

Mette Schmidt sagde ...

smukt,smukt,smukt!!!

Pia Kbh. sagde ...

Det ser bare så fint ud, og med mindre man har en kæmpe spisestue med meget bredt og langt bord synes jeg også, at små vaser ned gennem bordet ser rigtig fint ud - så kan man også se over buketterne;0)
Hilsen Pia

Nette sagde ...

Kære Mathias Emil

Det er en rigtig sød idé og ser dejligt forårsagtigt ud.

Tina Pedersen sagde ...

Hvilken eventyrlig have , det giver godt med mængden af vaser! God weekend.

Mathias Emil sagde ...

Tak skal I have for jeres søde ord. Jeg er rigtig glad for, at i synes om det I ser - men håber samtidig, at jeg har prikket jer lidt i siden og at I nu oftere tager de små vaser, snapseglas eller mælkekanden ud af køkkenskabet og dekorerer med lidt blomster. Det er så nemt!
Hav det rigtig godt allesammen,
Kh Mathias