onsdag den 14. maj 2014

En knaldrød ups´er!

Da jeg i efteråret lagde tulipanløg i krukker, tænkte jeg, at det kunne være pænt at blande mørkerøde tulipaner med nogle næsten sorte. Tanken var, at det ville se vældig delikat ud...


... Men det gør det ikke! Tværtimod. Hele historien endte med, som I ser, at ligne noget fra skydeteltet i Tivoli.



Pyt med det - jeg har vænnet mig til det. Her har jeg indstillet mit kamera sådan, at hele historien næsten ligner noget der kunne være planlagt.



Ikke desto mindre holder jeg meget af de røde kulører og synes, at de er så friske og fuld af optimisme. Særligt tulipanen `Black Parrot´ er jeg faldet pladask for.



De røde bellis er heller ikke sådan at kimse af. De knaldrøde knapper minder mig om M&M´s - og dem kan alle vist lide. Hav en rigtig dejlig dag ude i haverne.


6 kommentarer:

Birgitte Sværke Pedersen sagde ...

Der er ihvertfald knald på :-), men måske lige i overkanten :-). Sikkert fordi der er for meget blåt i den mørke, så den nærmere bliver aubergine end sort. Hver især er de skønne, så til næste år har du helt sikkert fundet den rette kombination. Du har jo generelt en udsøgt smag, men den der aldrig fejler lærer aldrig noget nyt :-)

/Birgitte

Bettinna - Blomsterbloggen sagde ...

Nu har du bare bevist at du er menneskelig :-) :-) Du har så meget check på farvesammensætning og opstillinger at vi andre går bag om dansen :-) Den mørke er da helt FANTASTISK!

marie sagde ...

Mit gæt er, at du simpelthen mangler noget orange som "mellemfarve" for at din kombination kommer til at fungere fint.

merrymad Thomsen sagde ...

Hmmm.. tror ikke det er farvekomboen.. tror det er formen, med med en rød høj slank tulipan, evt liljeblomstrende, måske med en lille smule blå i tonen, så tror jeg den ville være der. Røde toner blandet rigtigt er skønt.
Black parrot er meget lækker.
Kh
Marianne

Birgitte sagde ...

Hej. Der er godt nok fart på farverne. Jeg kan rigtig godt lide det, men jeg er også noget pjattet med rødt! Den bellis er da for skøn!

Mathias Emil sagde ...

Hej med jer,
Jeg vil følge jeres råd og forhåbentlig bliver det så kønnere til næste år. Nu må vi se - jeg synes, at den røde farve er svær at bruge i haven.
Ikke desto mindre skal I have en kærlig hilsen med på vejen,
Mathias