fredag den 23. maj 2014

Hvidt i godt selskab

Nu er det ved at være sommer, og de sidste tulipaner er så småt begyndt at takke af. `Heldigvis´ var jeg lige ved at skrive, for jeg drives sådan mod alt det nye, der skal til at ske.



Det har været en dejlig tid med tulipaner, narcisser og ikke mindst hornvioler i overflod. Men nu skal det snart være slut! I stedet har jeg været ved at plante georginer, margueritter, græsser og meget andet i krukkerne.



Så er det sommer! Temperaturen sagde da også seksogtyve grader i går eftermiddags, hvor jeg baksede rundt med jord på knæene og blade, fnuller og endda en lille larve i håret.



Jeg elsker at plante krukker til. Næsten lige så meget som jeg holder af at arrangere dem. Her har jeg forsøgt mig med et helt bed i grå, hvide og grønne toner.


Nogen vil måske sige, at det ser lidt trist og farveløst ud, men det synes jeg ikke. Tværtimod holder jeg meget af de lyse og klare toner op mod vort blå træhus. I øvrigt matcher blomsterne vinduer og inddækninger, og jeg er jo en detaljens mand...



... Men det skal ikke være hvidt det hele, så bag alle krukkerne har jeg lavet endnu et krukkebed i blå og lavendelrosa toner. Det kan man lige fornemme på billedet nedenfor, hvor en flok lyslilla skabioser stikker hovedet frem og hilser på.


Det er sådanne små overraskelser der gerne må være i en hyggelig og spændende have, synes jeg. I øvrigt når nu vi snakker spændende, så prøv at se den smukke sølvsalvie med de store, dunede blade.


Dem har jeg meget held med og jeg tror minsandten, at de har tænkt sig at blomstre. Heldigvis er blomsterne hvide...



... Ligesom resten. Nemlig hornvioler, bellis, forglemmigej, alle margueritterne og selvfølgelig det sølvfarvede løv, som jeg synes bidrager til selskabet på en meget elegant og diskret måde.


Hav en rigtig dejlig weekend ude i jeres egne haver. Jeg skal i BonBon-land i morgen, og jeg glæder mig! Helt voksen bliver jeg vist aldrig...

13 kommentarer:

Tina Pedersen sagde ...

Sikke en frodighed, det det vanvittigt smukt ud! God weekend.

Lone sagde ...

Hold da op - hvor ser det vildt imponerende ud.
Du overrasker mig positivt gang på gang, Mathias!
Virkelig flot.

Rigtig god weekend til dig.

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Det er forrygende ud - og den dejlige dunede Salvie er helt fantastisk sammen med græsserne og de hvide blomster.

Sussi.Sussinghurst sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Frk. Anemone sagde ...

Meget flot og farvekombinationen af hvid og grå og grøn er bare flot.

God tur til legebørnene :)

Frede sagde ...

Smukt med smukt på!

Claus Dalby sagde ...

Kære Mathias - virkelig smukt. Og man kan ikke undgå at bemærke, hvordan dine planter strutter af sundhed. Det er tydeligt, at de får noget at leve af. Smukt. Kh Claus

Nordjyderne sagde ...

Sikke et smukt krukke arrangement. Dejlige farver sammen.
Tak fordi vi må se med.
Kh Kirsten

Lene sagde ...

Sikke nogle fine opstillinger af krukker, det ser godt ud, jeg synes især godt om din sølvsalvie.
Med venlig hilsen
Lene Jensen Nordjylland

Laleh Molander sagde ...

Flot og frodig krukkehave. Fryd for øjet ;-)

Hanne Karhof sagde ...

Eyecandy så det basker! Skøn, smuk og kreativ blog som jeg dagligt følger :-)

Tulle sagde ...

Virkeligt lækkert! Det ser drøn godt ud.

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tusind tak for jeres søde og rosende kommentarer. Dem er jeg naturligvis meget glad for!
Hav det rigtig godt,
Kh Mathias