mandag den 19. maj 2014

Byggerod og vilde blomster

Som enhver anden have- og drivhusentusiast ejer jeg ikke mindre end fire store, hvide og virkelig grimme kapilærkasser. Jeg hader dem, men de er altså praktiske. 


Så for at skjule deres lidet kønne udseende, er jeg ved at tømre to aflange trækasser af gamle gulvbrædder. De bliver noget rustikke og afskallede i facon, så de passer godt ind i resten af haven.



Midt i arbejdet med hammer og sav, kan det nu alligevel være rart at finde sin feminine side frem. I sådan et øjeblik fandt jeg på at lave en buket med vilde roser, mælkebøtter og de første storkenæb i blomst.



De blå Geranuim er `Johnson´s Blue´ og mælkebøtterne er fra græsplænen. Dem er vi storleverandør til her i skoven, hvor ukrudtsfrø suser ind i haven med raketfart.



Jeg kan vældig godt lide dem, og de hvide, dunede hoveder minder mig om vinterens snebolde.


Det må gerne være lidt uprætentiøst og vildt, synes jeg. Men husk arbejdshandsker, hvis I skal til stranden for at plukke hybenroser. De stikker ganske uhyrligt!

10 kommentarer:

Nette sagde ...

Skønne vilde buketter. Flot sammensat. Selvom jeg gyser ved synet af mælkebøtteboldene. Fy for den hvor kan de blive til mange næste år ;-)

Alice´s Eventyrland sagde ...

Hvor er det en skøn vild buket, men jeg gyser altså også ved synet af mælkebøtte frøstanden, og det er da virkelig synd, for de er jo virkelig smukke!
Jeg kan godt savne den tid hvor jeg bare fandt det umådelig smukt og romantisk, når min lille datter løb rundt og pustede mælkebøttefrøstande, så hun stod i en sky af flyvende frø :)

Bettinna - Blomsterbloggen sagde ...

Sejt at du laver "dækkasser". Jeg syntes ligesom dig at kapilær er meget grimme - men vælger dog at leve med dem. Du går all in! sådan!

Nana Hecquet sagde ...

Det er en smuk buket! Og jeg elsker mælkebøtter :-)

Lisbet / *LLL og Co.* sagde ...

Smukke, vilde blomster: Ja tak! :-)

Grimme, hvide styropor kasser: Nej tak!!! (De er sikkert praktiske og gode, men de er alligevel forment adgang her på matriklen!)

BTW: Bliver du aldrig ældre? Synes du har været 20 år i al den tid, du har haft bloggen... ;-)

*SMIL* fra Lisbet

Christina A. sagde ...

Wunderschön!!!!!!
GlG Christina

Anette Nielsen sagde ...

Hej Mathias Emil!
Glæder mig til at se dine kapilærkasseskjulere, de lyder ganske rå og skønne!
Her laver min mand dem af gamle paller,uden pant,de bruges i drivhuset, og er monteret hjul(hjulene kaldes transporthjælpe i jem og fix, billigere end 4 enkelte hjul, og bæreevnen er den samme;)som ikke kan ses, men du milde det er let at flytte rundt;-)
Er vild med vilde buketter, de har noget særligt over sig, og din er skøn!
Hilsen Anette

Moppeloppe sagde ...

hvor ser mælkebøtterne fine ud i buketten - dejligt at de dog kan være til nytte ;-)

universalsine.com sagde ...

Fantastisk buket - Mælkebøtterne giver virkelig noget helt specielt i sådan en sammensætning! Så skid hul i, at det er lidt besværligt.. :D

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres søde hilsner. Vi kan hurtigt blive enige om, at mælkebøtter er besværlige og irriterende. Men de er altså også smukke! Det er vi heldigvis også enige om :-)
Med hensyn til kasserne, så skal jeg nok vende tilbage. Det kunne være herligt, hvis vi kunne inspirere hinanden lidt!
Kh Mathias