søndag den 11. maj 2014

På lange støvgrønne stilke

Lige nu blomstrer de blå prærieliljer smukt ude foran vort hus. De tåler heldigvis en del regn, og går ikke i stykker ligesom tulipanerne.



Det er første år, at jeg prøver dem, men allerede nu vil jeg indrømme, at jeg er helt solgt. Synes ganske enkelt, at de er så elegante. Og så passer farven smukt til huset.


Til efteråret må jeg have fat i en masse løg, så vi til næste forår også kan nyde dem ude i bedene. Nok er mine bede fyldt godt op, men en anden genial ting ved prærieliljer er, at de ikke fylder ret meget nede ved jorden.


De svæver blot smukt over de andre blomster på lange, støvgrønne stilke...

8 kommentarer:

Hanne Karhof sagde ...

Jeg er helt enig..de er meget smukke. Det er også første år jeg har prærieliljer i haven og til efteråret skal der helt sikkert tilføjes nogle flere...

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Gode billeder af den smukke prærielilje. Jeg købt løg af prærieliljen i London i december - jeg satte dem i en potte, for jeg kendte dem slet ikke, og vidste ikke om de var hårdføre her i landet. Men de er vist fuldt hårdføre, så nu må jeg finde en god plads til dem.

Laleh Molander sagde ...

Flotte billeder. Jeg havde samme oplevelse sidste år, hvor det var første år, jeg havde dem i haven. Jeg måtte ud og købe en del sidste efterår. De er skønne.
Ha' en dejlig aften

Bente Holst sagde ...

Jeg har også en prærielilje i haven, men ved ikke, hvordan den er havnet der. Den må nu gerne bo i min have, for den er meget smuk. Flotte fotos, du viser :-)

Alice´s Eventyrland sagde ...

Ja, prærieliljer er så elegante og smukke med de højsiddende blå stjerner.
Skønne billeder du har taget af dem!
Mine er lige ved at springe ud, og jeg glæder mig til gensynet!

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Ja den er flot. Jeg har også prøvet den for første gang i år, min er dog ikke sprunget ud endnu, men kan se at jeg har noget at glæde mig til :-)

Humlehagen sagde ...

Fantastisk flotte bilder og farger. :)

Mathias Emil sagde ...

Kære jer,
Tak for ros. Vi kan vist hurtigt blive enige om, at prærieliljer er skønne og i særdeleshed meget smukke.
Hav det rigtig godt,
Kh Mathias