tirsdag den 6. maj 2014

Et helt lille blomstermaleri

Da jeg for en seks år siden gik i syvende klasse, kan jeg huske, at vi på et tidspunkt fik fristil for. Vi måtte altså skrive om hvad vi ville, så mine klassekammerater skrev om fodbold, teenageidoler og kæledyr.



Det gjorde jeg ikke. Jeg skrev om Karen Blixen!


For lige siden jeg var ganske ung, har jeg været dybt fascineret af hende, og kan i dag stadig begejstres. Ja, jeg var nok i grunden et lidt mærkeligt barn.



Særligt er jeg i dag beundrer af hendes måde at arrangere blomster i vaser. Det gjorde hun på en ganske særlig måde, og buketten her er inspireret af hende. Blomsterne er fra haven og kanden fandt jeg forleden på loppemarked. Den er da lidt kitch...


13 kommentarer:

Susanne Jensen sagde ...

Meget, meget smukt! Jeg elsker pangfarver!

Bettinna - Blomsterbloggen sagde ...

FANTASTISKE FOTOS!! Du er meget dygtig! Nr. tre vil jeg gerne bestille når du udgiver dem som postkort :-)

Anette Nielsen sagde ...

Utroligt lækre billeder, en fornøjelse at se alle de farver, skøn buket!

Tina Pedersen sagde ...

Vidunderlig farve eksplosion!

Mette Schmidt sagde ...

Du var (er) et skønt barn ;-) Hvor er det flot, den kande er bare så skøn. Kh Mette. PS. Jeg kan lige høre hvordan det må lyde, når din farmor synger "solen er så rød mor"

Mette Schmidt sagde ...

Du var (er) et skønt barn ;-) Hvor er det flot, den kande er bare så skøn. Kh Mette. PS. Jeg kan lige høre hvordan det må lyde, når din farmor synger "solen er så rød mor"

Bente Holst sagde ...

Smukke fotos :-) - Jeg har også kanden, og jeg elsker den simpelthen. Kanden blev købt på Karen Blixen museet.

Heidi sagde ...

Smukke smukke stemningsbilleder, så mange smukke farver og glæde til øjnene, kom endelig med mere af samme slags ;)

Pia Kbh. sagde ...

Lækker blanding af farver, som ofte kun ses i rigtige havebuketter. I haven bliver man nok lidt mere modig end hos blomsterhandleren.
Hilsen Pia

hagen vår sagde ...

Hei! I fjor sommer var jeg på Rungstedlund for første gang. Og det var med andakt at jeg gikk rundt i rommene hennes. Skogen med alle fuglekassene, skjærehagen og graven gjorde et enormt inntrykk. Jeg visste ikke hvem hun var før jeg begynte på gymnasiet, men da falt jeg.
Bildene dine er så vakre. Inspirerende å se og lese. Hilsen Anne

Ruben sagde ...

Karen Blixen var ett bra val!! Jag har nyligen läst hennes bok Out of Africa, och jag måste säga, att hon är storartad som författare! Har även besökt hennes före detta kaffefarm i Kenya. Mycket intressant.

Var hon lika duktig som du på att arrangera blommor, kunde hon ju det också!

Ha det gott!
/Ruben

Gitte H sagde ...

Lækker glad farve kombination og smukke billeder :-)

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres hyggelige og søde kommentarer. Dejligt, at I har lyst til at give lidt af jer selv herinde.
Og så er jeg vist ikke den eneste, der er fan af Karen Blixen! Men hun var altså også noget særligt...
Kh Mathias