fredag den 6. juni 2014

Det ser blåt ud

De sidste dage har jeg været i syv sind, fordi jeg ikke har kunnet finde opladeren til mit kamera. Og uden friske billeder, ingen blog. Jeg har ledt overalt!
 

Jeg har stået på hovedet i brændekassen, haft næsen i et utal af skuffer, rullet rundt under sofaer, løftet gulvtæpper og har endda endevendt fryseren. Men den er væk!

 

Nu har jeg bidt i det sure æble og har købt en ny. Sådan med det. Nu virker teknikken i hvert fald igen, og jeg kan atter gå ud i haven for at fotografere.



Her i buketten er det den smukke klematis `Multi Blue´ i selskab med storkenæb og de sidste hornvioler. Ingen have uden blå blomster. Sådan har det altid været her ved os i skoven. Rigtig god forlænget weekend - jeg vender frygteligt tilbage!


8 kommentarer:

Nana Hecquet sagde ...

Godt du er tilbage :-) Og god pinse til dig!

Susanne sagde ...

Ih ja, den blå farver må ikke mangle i vores haver - jeg holder også meget af den. Og sådan en blå i blå buket som du har lavet er smuk.
Også god pinse til dig :-)

Marianne sagde ...

Ærgerligt at din lader er borte. det må betyde et eller andet. For mig sker det tit at noget bliver borte og det er som regel altid tydeligt for mig bagefter, hvorfor jeg lige skulle "have en pause".

Den dukker op, vær vis på det. Ellers kan de jo fås for penge.

De blå geranier har jeg også til overflod i min have og det står bedårende til din klematis. Sødt - det sidste foto! Mer´ af den slags, tak! ;-)

Marianne sagde ...

PS. Du skriver: "uden friske billeder ingen blog"...... Det mener du ikke vel? Det er da store krav at stille til en hobby. Husk hobbies er defineret ved at gøre den, der udfører dem glade.

Ligesom med haven, men det er der mange der glemmer!

Tina Pedersen sagde ...

Skøn buket Mathias og dejlige billeder, kan kun tilslutte mig Marianne . Det sidste billede er for nuttet.
PS: vi er så taknemmelige for dit råd med murstenene , Orangeri gulvet er blevet så flot!

Alice´s Eventyrland sagde ...

Skøn buket og fantastisk fine billeder! Farvetonerne og blomsternes form er utrolig smukke sammen!
Jeg glæder mig til min have er vokset mere til, for jeg nænner endnu ikke at plukke ind til sådan et overflødighedshorn af en buket!
Rigtig god pinse!

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Dejlig, dejlig buket. Og når du nu har købt en ny.... så finder du sikkert den gamle... og så har du to - kan det være bedre :) :)

Anonym sagde ...

Fin buket, Mathias Emil! Ingen tvivl om det, og hvis det ikke var, fordi du selv for nylig opfordrede mig til at smide fløjlshandskerne, ville jeg uden forbehold tilslutte mig dine andre begejstrede fans. Derfor vover jeg mig frem med følgende: Hvis du tilsatte en enkelt gul eller orange eller sortviolet blomst fx, ville det tage det en smule fade fra buketten. I vikeligheden er pastelfarver noget af det mest udfordrende at arbejde med. Uden kant (men heller ikke for meget af det) kan det let blive lidt banalt. Det vidste den store franske maler Monet, som vel fremtryllede noget af det mest romantiske, man kan forestille sig både på lærred og i sin have.

Gå nu endelig ikke i sort, men overvej i dit lønkammer, om jeg måske kunne have ret.

Kærlig Pinsehilsen
Jytte
www.danishknitdesign.com