onsdag den 11. juni 2014

En duft så salig og sart

Lige nu blomstrer roserne så smukt, og jeg nænner godt ind imellem, at klippe ind til en buket eller to. Særligt når de i vejrudsigten lover til regnvejr, for det kan mange af de fyldte roser ikke lide.
 


De to små buketter har jeg lavet til min mor. Hun elsker roser, og særligt de lyserøde. Hun nænner dog ikke selv at plukke dem, og derfor står hun ofte bredest hvor hun er højest ude i bedene, for at komme til at snuse.


Det synes jeg ikke, at hun behøver.



De to lyserøde glas er forresten hendes, og hun og min far fik dem i bryllupsgave for snart en del år siden. Faktisk var det året før, at jeg blev født, og jeg er lige fyldt enogtyve.


Gad vist om hun dengang ville have troet, at hendes ældste søn mere end to årtier senere skulle fylde dem med roser? Mon dog...


I glassene er det roserne `Coral Dawn´, `Jacques Cartier´ og `New Dawn´ i selskab med storkenæb og torskemund fra skovbrynet. Et både fint og romantisk partnerskab, synes jeg.



7 kommentarer:

Frede sagde ...

Aldeles skønne buketter i nogle fine glas - og meget flot sat op og fotograferet!

Anonym sagde ...

Hej Mathias Emil
Tusinde tak for de smukke buketter. Blev meget glad, da de stod på bordet i går. Dufter skønt og ganske korrekt nænner jeg ikke selv at plukke af blomsterne.
Kærlig hilsen Mor

Tina Pedersen sagde ...

Smukke buketter, vidunderlige lyserøde farver og super ide med vil glassene!

Jenny sagde ...

Vilka otroligt vackra och romantiska buketter! Jag gillar också de ljusrosa bäst, efter dem kommer vita och mörkrosa.

/Jenny

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Sikke en sød ide til din mor, jeg synes at jeg kan læse, at hun har tilgivet dig at du har plukket af roserne

Nette sagde ...

Kære Mathias Emil

Supersmukke buketter begge to. De har den dejlige skødesløshed, som jeg så godt kan lide. Selv nænner jeg aldrig at klippe buketter. Når det går vildt for sig hos mig, klipper jeg nogle hoveder af og lægger i en skål. I lighed med dig er det når der er udsigt til regn.

Nette sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.