fredag den 18. juli 2014

Med et strejf af himlens blå

Lige inden jeg pakkede min kuffert og drog afsted på ferie, gik jeg en runde i haven med mit kamera. Det var en skøn aften med en stille, lun luft.


Her er det det, jeg kalder for min hvide have. En hel have er det måske ikke, og som sommeren er skredet frem, er det blevet til en sammensætning, hvor særligt de gråløvede vækster spiller op og påkalder sig opmærksomhed.



Selvfølgelig suppleret med enkle og forholdvis diskrete hvide blomster. For blomster skal der da til. Her er blandt andet hvide georginer, margueritter, løvemund og tagetes.


For at billedet ikke skulle blive for stillestående og hvidt i hvidt, har jeg ligeledes tilført lidt blåt. Ikke mindst for at spille op til vort hus, der jo er malet skiferblåt.



I aften vender jeg atter næsen mod Fyn og min have, og det glæder jeg mig til. Ude er som bekend godt, men hjemme er nu bedst. Vi har oplevet rigtig meget spændende og set mange smukke steder.



Haven har jeg trygt overladt i de bedste hænder, men jeg er selvfølgelig nysgerrig for at se, hvordan det står til hjemme. Der sker meget på fjorten dage, og måske georginerne blomstrer. Jeg har rigtig mange i år, og jeg glæder mig til at vise jer dem...



... Men indtil da synes jeg, at I skal se på billedet nedenfor. Det er en nyhed for mig og jeg synes ganske enkelt, at den er så smuk. Muskatsalvien. Rigtig god weekend!

7 kommentarer:

Lise Sørensen sagde ...

Det er nogle meget smukke plantesamlinger du har i dine krukker og de viste passer bare rigtig flot til huset.
Godt du har en afløser til at passe det hele når du er på ferie.
Hvor mange krukker har du?
Hilsen Lise

Susanne sagde ...

Hvilke smukke sammensætning du har skabt - dem kan jeg godt forstå, at du glæder dig til at gense :-)

horta sagde ...

Fantastisk flotte sammensætninger! Grå og blå er så fine! Du ku vel ikke tænke dig at give en liste over de planter du har sat sammen? Bedste hilsner

Birgitte sagde ...

Det ser helt fantastisk ud, meget flot sammensætning, man kan nærmest frådse i dette bed!

Jenny sagde ...

Your white garden is very refreshing in summer and charming. I like it and may try one next year. I'm your latest follower. I found you on someone else's blog. xo Jenny from Holland and Texas.

Vivi sagde ...

Det ser virkelig godt ud :-)

Mathias Emil sagde ...

Hej Lise - jeg har mange! Men har nu ikke talt...
Puh - der er meget forskelligt. Georginer, græsser, helichrysum, margueritter og meget, meget andet. Google er jeres ven! :-)
Kh Mathias