torsdag den 14. august 2014

Andersens hat og mig

I går åbnede den traditionsrige Odense blomsterfestival med et brag. I år under temaet `Danmarks skønneste have´, men som alle andre år, har H.C. Andersen det med at snige sig ind. Vi er jo i Odense! 


Dekorationen på billederne er mit bidrag til årets festival. Hatten synes jeg symboliserer Andersen godt, og mon ikke den gamle eventyrfortæller ville være tilfreds med de mange klokkeblomster. Jeg tror det.


Til den lilla hat og den hvide baggrund har vi brugt 480 klokkeblomster. Hvor mange der står på trapperne, har jeg ikke tal på. Men der står mange! Det var en rigtig sjov proces at være med i, og jeg glædes nu med de mange mennesker der stopper op og tager billeder, dufter og nyder de mange blomster.

9 kommentarer:

Bettinna - Blomsterbloggen.dk sagde ...

Hvor er det et flot indslag du har leveret! Hvad har du brugt til den lodrette udsmykning? Tillykke med et fint værk!

Furulunden sagde ...

Så fint det ble. Har også tittet inn i H.C. Andersens frodige hage under her :)

Helene sagde ...

Hold da op, hvor ser det godt ud. Jeg begejstres over, at du har valgt netop hatten som reference til H. C. Andersen. Er ked af, at jeg ikke er i Odense nu og kan se det - men billederne er også fine :-)

Mette Schmidt sagde ...

Det er så smukt, Mathias. Vi så det i går i tusmørke, det gav en helt eventyrlig stemning. Kh Mette

Sussi.Sussinghurst sagde ...

neiiii hvor er det fint

Annika Christensen sagde ...

Super fint. Kul att få se.
Snyggt när det blir mycket av en sort.
Bra jobbat.
Annika

hagen vår sagde ...

Hei! Det er som et eventyr. Liker så godt at det er enkelt, og samtidig setter fantasien i gang. Vakkert. Anne

Bruuns Have sagde ...

Det kan jeg godt forstå du glædes over Mathias, det er rigtigt flot og smukt. Det at være med til sådan et arrangement er en dejlig oplevelse og jeg syntes at du har fuldt fortjent det. Hvad ender det ikke med, med dig :-). De allerbedste havehilsner og lykkeønskninger til dig :-)

Mathias Emil sagde ...

Tak for jeres hyggelige kommentarer!
Hav det rigtig godt :-)
Kh Mathias