torsdag den 28. august 2014

En have med gode hjørner

Når man har andre haveinteresserede på besøg i sin have, er det altid sjovt at se hvad de i særlig grad lægger mærke til. Man bliver jo nemt lidt hjemmeblind, og har ofte ikke øje for de detaljer, som andre måske falder for. 




Sådan er det også her i min egen have, hvor hjørner jeg selv havde glemt pludselig bliver til inspiration for andre. Den tanke kan jeg godt lide, og engang når min egen have bliver lige så fortryllende som jeg kunne ønske mig, vil jeg også holde åben have.




Her er det igen billeder fra Claus Dalbys have, som jeg har forsøgt at forevige lige så dejlig, frodig og levende som jeg oplevede den.



Prøv at læg mærke til de mange point de vues. Et element som jeg ikke selv har arbejdet med, men som i høj grad gør Claus´ have til noget særligt. Man skal hele tiden lære og blive klogere, og det bliver man i høj grad af at besøge andres haver.



Tak til Claus for at åbne havelågen og så gæstfrit tage imod. 

5 kommentarer:

Tina Pedersen sagde ...

Så smukke billeder, det er nemlig fantastisk at se den med andre øjne. Tak for kigget!

Lise Halager sagde ...

Helt fantastiske billeder du har foreviget.
Sjovt at se din vinkel er lidt anderledes i forhold til mange andre der har besøgt den smukke have. Det gør dem kun meget bedre :o)

Tak for kigget.

Nette sagde ...

Kære Mathias

"The devil is in the detail", og du har afgjort haft øje for detaljerne, som er vigtige for at skabe den smukke helhed, som hr. Dalbys have er. De små detaljer, som for én til at smile er også dejlige.

Henrik sagde ...

Mathias, du må til at have din helt egen have, måske kolonihavebevægelsen var noget. Vi trådte vores første skridt her, og det var en fortryllet tid. Du har så meget skabertrang, prøv om du ikke kan få den omsat.
En dag har du måske andre muligheder, og så kan din kolonihave leve videre i andres varetægt. Vi var dårligt kommet igennem vores studier, hvis ikke det havde været for vores fristed, her boede vi hele sommeren fra april til september, en tid af drømme. Her havde vi gæster, venner, bryllupsreception og afsked. Jeg kører stadig forbi vores gamle have en gang imellem, det gør mig glad, den lever.
Skal du til Århus og bo så skriv til mig.
Henrik

Mathias Emil sagde ...

Tak skal I have for jeres kommentarer. De har givet mig noget at tænke over!
Kh Mathias