onsdag den 20. august 2014

En lækker kombination

Vi mennesker har det bedst i godt selskab, og ligesådan må det være med blomster og planter. For se engang her, hvordan de enkelte planter får det bedste frem i hverandre.


De padehatteformede solhatte synes jeg komplimenterer de oprette pragtskær så smukt, og sammen med lampepudsergræs og mørkløvet hyld, er den festlige stemning sikret.


Det kan man da kalde et parterskab til fælles bedste. Bemærk også de kuglerunde buksbom. De er nu gode til at holde lidt samling på det hele, og så rydder de om man så må sige op efter festen. Buksbom er jo smukt stedsegrøn.

6 kommentarer:

Bruuns Have sagde ...

Det er et rigtigt fint bed og farvekombination, du har ret i at de er gode partner og når festen slutter så står buskbom tilbage og holder vagt og er en lise for øje og sjæl til der igen bliver liv at vogte over :-)

Anonym sagde ...

Nu beundrer vi dig jo så ofte for dine billeder og buketter, men du er altså også ret god med ord ....
Kh
Jytte
www.danishknitdesign.com

pontos pontos sagde ...

Questa è un opera d'arte! Bellissimo nell'insieme ma bellissimo anche quel sambuco a foglia scura!
Un saluto :)

Gro sagde ...

Jo Mathias det er rigtig smukt og lækkert! - Hvor har du fundet det smukke bed henne?
K.Gro

Mathias Emil sagde ...

Hej Margit - jeg kan kun give dig ret. Buksbom er meget undervurderet, synes jeg!

Kære Jytte - det er så hyggeligt, når du lægger en kommentar herinde. Ikke kun fordi, at du som regel roser mig. Du giver mig noget at tænke over, og det kan jeg godt li´!

Hej Gro - bedet er selvfølgelig ikke fra min egen have. Så havde jeg blæret mig mere med det. Det var Danske Planteskolers bidrag til Odense Blomsterfestival :)

Lone sagde ...

Hej Mathias
Skøn kombination. Dejlig inspiration at diske op med :-)