søndag den 31. august 2014

Hvidt i godt selskab

Her i sensommeren er alting så smukt og frodigt. Forfaldet har endnu ikke vist sit grimme ansigt, og haven er endnu fuld af blomster, dufte og friskhed. Det skyldes naturligvis, at jeg har været ude med vandkanden og at saksen har været i sving. Der findes ingen arbejdsfri haver.



På billederne er det min hvide have, som jeg kalder den gruppe krukker med planter i hvide og grå toner, jeg har placeret foran vort hus. Her har jeg siden det tidlige forår haft først hvide løgvækster, senere hvide sommerblomster og nu hvide alpevioler, georginer, krysantemum og løvemund i selskab med et væld af frodige bladplanter.



Netop dette hjørne af haven er jeg meget tilfreds med, og det skyldes ikke mindst, at de hvide og grå toner passer så fint til vort hus. Huset er jeg i øvrigt ved at male færdigt, og jeg er meget begejstret for de nye farver. Kridhvide vinduer og midnatsblåt træværk. Rigtig god sensommer!


7 kommentarer:

pontos pontos sagde ...

Ma è bellissimo quell'angolo mediterraneo! Complimenti :)

lise skovfoged sagde ...

Dejligt sensommerflor

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Fantastisk, fantastisk !!!

Anonym sagde ...

Næh, ved du nu hvad, Mathias Emil !?

Forfald er da ikke nødvendigvis grimt; men det gælder selvfølgelig for forfald som med alt andet, friskhed inklusive, at det skal vælges med omhu. Der findes sør'me mange grimme sammenstillinger af friske planter og meget grimt forfald. Imidlertid synes jeg, at netop i planteverdenen kan man opleve skønhed i forfald. Fx i staudebedet Løvehaler, som får lov at stå med de visne blomster hele vinteren - i øvrigt til glæde for
fugle- og insekverdenen.

Men når det er sagt, kan jeg godt forstå, at du er glad for din hvide have.

Tak for det fine friske syn, som du har foeviget.

Jytte
www.danishknitdesign.com

Nina | www.vangelyst.dk sagde ...

Sikke et smukt hjørne - det er en flot sammensætning af krukker og planter. Kan godt forstå du er glad for det :-)

Nina

Birgitte sagde ...

Hej Mathias. Fantastisk fantastisk.

Mathias Emil sagde ...

Tak skal I ha´!
Kh Mathias