lørdag den 23. august 2014

Som Pippi ville have gjort det

Havde jeg haft en tryllestav og en bunke gamle vinduer, en trillebørfuld brædder og et par kasser søm, ville jeg bygge mig et drivhus som det herunder. Og så ville jeg male det mørkegrønt. 


Inde i drivhuset skulle der være fyldt med chili, tomater, meloner, jordbær, roser, liljer og alverdens andre blomster. Og så skulle der være en hængekøje til både min kæreste og mig. Og måske en til min mor, med en lille skammel så hun kunne komme op.


Foran drivhuset måtte to æsler selvfølgelig græsse sammen med en prikket hest. Æsler er sådan nogle søde og meget misforståede dyr. Bag huset skulle der være en frugthave med pærer, blommer, kirsebær og...



... Drømmene får hurtigt frit løb med et hus som dette. For det har da charme! Og så er det bygget af studerende med hoveder fulde af eventyr og skøre indfald. Sådan noget kan jeg godt lide.



Ved siden af huset har eleverne på Kold College lavet et fint bed med blomster i blå toner, og inde i huset pynter krukker med prydpeber. Til jer der ikke ved det, så er Kold College der man tager hen, hvis man vil være for eksempel landmand, gartner eller dyrepasser, og det er altså dem der har lavet alt det, jeg viser her.


Hyggeligt, ikke?

7 kommentarer:

Bente Holst sagde ...

Ja, det er godt nok et charmerende hus, må jeg sige! - Dejligt med sådan en fantasi :-)

Bente Lund sagde ...

Ja, drømmene og ideerne myldrer frem, når man ser så kreativt og hjemmestrikket drivhus som dette.
Jeg lyst til at gå ud i den gamle stald og finde de gamle dannebrogsvinduer frem og bakse et drivhus sammen selvom min hænder nok vender lidt forkert til dette:-)

Gro sagde ...

Jeg elsker genbrug, gamle vinduer og døre:-)Der står lidt mere i kælderen som jeg skal bruge på et andet tidspunkt:-D
K.Gro

Bettinna - Blomsterbloggen.dk sagde ...

Det ser da aldeles bedårende ud. Fedt når noget kan sætte gang i ens drømme og fantasi - som dette hus gjorde hos dig.

Velkommen hos indretning med farver / Sommerhusliv hele året sagde ...

Hvor er det bare sejt!
Kan godt forstå du har lyst til at bygge sådan et.

Hilsen Susi

grethe pedersen sagde ...

ja dejligt fik selv været der ved selvsyn.Utroligt hvad de studerende kan finde på.......sjovt.

Mathias Emil sagde ...

Ja - ret hyggeligt!
Ha´ det rigtig godt og tak for hilsner :-)
Kh Mathias